• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103570
+
-

شب سرنوشت این سه نفر

3نکته در مورد بازی پرسپولیس- پیکان

هواداران پرسپولیس امشب بعد از 4‌ماه می‌توانند یک‌بار دیگر تیم محبوب‌شان را در زمین مسابقه ببینند. پرسپولیسی‌ها در این مدت مشتاق‌ترین جماعت برای از سرگیری مسابقات لیگ برتر بودند و بالاخره هم به مرادشان رسیدند. حالا مسیر برای چهارمین قهرمانی پیاپی سرخ‌ها هموار شده است؛ مخصوصا که استقلال هم بازی عقب‌افتاده‌اش را باخت و حاشیه امنیت پرسپولیس بیشتر شد. این وسط تنها چیزی که می‌تواند عیش قرمزها را خراب کند، لغزش و ناکامی آنها در مسابقات است. مخصوصا بازی اول اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر پرسپولیس امشب برابر پیکان گاف بدهد، رقبا به حضور دوباره در کورس امیدوارتر خواهند شد. دیدار با پیکان اما چند نکته مهم دیگر هم دارد.
  همه منتظر خواهیم ماند تا ببینیم دروازه‌بان اصلی پرسپولیس در بازی امشب چه ‌کسی است. وقتی لیگ تعطیل شد، بوژیدار رادوشوویچ فیکس بود. او در آخرین نمایش خود اگرچه سرانجام نخستین گلش در این فصل را از شهرخودرو خورد، اما باز هم چند مهار نجات‌بخش داشت. با همان فرمول الان باز رادو باید فیکس باشد، اما ممکن است یحیی گل‌محمدی در آستانه جدایی بیرانوند، بار دیگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی را در ترکیب اصلی قرار بدهد. در این مدت هم رادو و هم بیرو در بازی‌های دوستانه پنالتی گرفته‌اند. تکرار می‌کنیم که از نظر فنی و منطقی لااقل در این بازی حق بوژیدار است که فیکس باشد، اما بیرانوند معمولا به‌شدت از نیمکت‌نشینی ناراحت می‌شود و شاید همین مسئله روی تصمیم نهایی یحیی تأثیرگذار شود.
   امشب مهدی ترابی محروم است و بشار رسن ناآماده هم احتمالا کار را از روی نیمکت ذخیره‌ها شروع خواهد کرد. بنابراین احتمال می‌رود سیامک نعمتی و امید عالیشاه فیکس شوند. هر دو نفر در ماه‌های گذشته غالبا نیمکت‌نشین بوده‌اند و هر دو هم می‌دانند ترابی و بشار دیر یا زود به ترکیب اصلی بازمی‌گردند. بنابراین آنها برای خودنمایی شاید فقط همین امشب را فرصت داشته باشند. بازی‌های زیادی تا آخر فصل نمانده و هر چقدر هم که یحیی از روی تعارف بگوید «همه بازیکنانم ماندگار هستند»، بالاخره چند نفر رفتنی خواهند شد. سیامک و امید برای اینکه جزو خروجی‌ها نباشند، باید نشان بدهند ارزش دستمزد سنگینی که می‌گیرند را دارند و لااقل در بزنگاه‌ها به‌کار می‌آیند.
  غیراز این دو پرسپولیسی، شهریار مغانلو هم امشب باید خودش را نشان بدهد. مهاجم پیکان هم‌اکنون در کنار عیسی آل‌کثیر با 10گل زده بهترین گلزن لیگ نوزدهم به شمار می‌آید. او بین 2 نیم‌فصل مورد توجه پرسپولیس بود، اما پیکان اجازه جدایی‌اش را نداد. این انتقال ممکن است پایان فصل صورت بگیرد؛ مخصوصا که پرسپولیس هم با بحران مهاجم مواجه است. بنابراین مغانلو در بازی رودررو بهترین فرصت ممکن را در اختیار دارد که دل یحیی را ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید