• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 7 تیر 1399
کد مطلب : 103447
+
-

جواد؛ همسایه یحیی

پیروزی بر استقلال چهارمین برد متوالی فولاد بود؛ در نیم‌فصل دوم فقط پرسپولیس بهتر از فولاد بوده است

جواد؛ همسایه یحیی

تیم استقلال که از زمان رفتن استراماچونی خارج از تهران پیروز نشده، در شروع دوباره لیگ برتر در شهر اهواز هم شکست خورد تا برای نخستین بار در این فصل دو بازی متوالی را باخته باشد. آبی‌پوشان البته بازی در اهواز را خوب شروع کردند و با یک گل هم از حریف خود پیش افتادند اما گل روزبه چشمی دوامی نداشت تا در بازی‌های رفت و برگشت در مجموع فقط یک امتیاز نصیب استقلال شود. نکته مهم و تأثیرگذار این بازی اخراج 2بازیکن و سرمربی استقلال توسط مهدی سیدعلی بود که نقش مهمی در روند بازی ایفا کرد.
 البته تیم فرهاد مجیدی قبل از اخراج اول گل اول را دریافت کرده بود و فولاد با زدن یک توپ به تیر دروازه میهمانش بازی را با برتری نسبی دنبال می‌کرد. اما اخراج علی کریمی کار استقلال را سخت کرد و فرهاد مجیدی هم یک‌بار دیگر نشان داد که در چنین مخمصه‌هایی هرگز بر اعصابش مسلط نیست و این بار نیز تیمش را از حضور خود روی نیمکت محروم کرد. 
علی کریمی در نیم‌فصل اول و در بازی با پرسپولیس هم اخراج شده بود و حالا با دریافت 2کارت قرمز خشن‌ترین بازیکن این فصل استقلال است. مهدی سیدعلی، داور این بازی هم با دادن 5کارت قرمز در طول این فصل در میان داوران لیگ نوزدهم رکورددار شده است.

فولاد؛ همسایه پرسپولیس
اما کام‌بک فولاد در این بازی یک دستاورد جدید برای تیم نکونام محسوب می‌شود. در این فصل هرگز اتفاق نیفتاده بود که فولاد در اهواز گل اول بازی را دریافت کند و بتواند به بازی برگردد. فولاد طی 9بازی خانگی فقط 2گل دریافت کرده بود و همین 2گل باعث 2باخت خانگی این تیم مقابل نفت آبادان و پرسپولیس شد. اما این بار فولاد بعد از دریافت گل اول به بازی برگشت و با گل‌های کولیبالی و نجاریان استقلال را شکست داد. فولاد با این 2گل برای نخستین بار بعد از دریافت گل از میهمانش به بازی برگشت و با پیروزی 2-1مقابل استقلال به چهارمین برد متوالی‌اش در این فصل رسید. 
تیم نکونام که بعد از دو خرید خوب در نیم‌فصل اوج گرفته، قبل از تعطیلی لیگ به‌خاطر کرونا به همراه پرسپولیس آماده‌ترین تیم لیگ بود و بهترین نتایج را می‌گرفت. این تیم حالا به روند خوبش ادامه داده و با 4برد متوالی و کسب 13امتیاز از 6بازی، بعد از پرسپولیس بهترین تیم نیم‌فصل دوم است.

استقلال؛ 3باخت در 6بازی
به هر حال استقلال بعد از 13سال یک‌بار دیگر 9نفره شد و بعد از 5سال به فولاد باخت تا نه‌تنها قهرمانی‌اش تقریبا غیرممکن شود بلکه سهمیه آسیایی‌اش هم به خطر بیفتد. تیم مجیدی در 6بازی دور برگشت 3بار شکست خورده و در جدول نیم‌فصل دوم رتبه دهم را در اختیار دارد. ادامه این روند و بازی‌های سخت مقابل رقبای صدر جدولی می‌تواند شرایط آبی‌ها را از اینکه هست هم سخت‌تر کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید