• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 7 تیر 1399
کد مطلب : 103402
+
-

متهمان هنگام فرار با تلاش مأمور بدرقه و مردم دستگیر شدند

فرار ناکام سارقان با پابند در خیابان

فرار ناکام سارقان با پابند در خیابان

«دستبندمان را باز کردیم و درحالی‌که پابند داشتیم نقشه فرار کشیدیم اما توسط مأمور بدرقه و مردم دستگیر شدیم.» این بخشی از ماجرای فرار ناکام چند سارق زورگیر است که درحالی‌که پابند داشتند و در حال فرار در خیابان بودند، دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، چندی قبل مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در محدوده لواسان به 2جوان افغانستانی مشکوک شدند. آنها با یک خودروی پژو، کنار پرایدی پارک کرده و به‌نظر می‌رسید که قصد سرقت از داخل پراید را دارند. وقتی برای پلیس محرز شد که آنها سارق هستند، عملیات دستگیری‌شان آغاز شد. 2جوان افغانستانی با دیدن مأموران، پا به فرار گذاشتند اما در جریان تعقیب و گریز، یکی از آنها دستگیر شد. در بازرسی وی، سوئیچ و وسایل سرقت خودرو کشف شد و مأموران از متهم خواستند تا با همدستش که فراری شده بود تماس بگیرد و نقش بازی کند که از دست پلیس فرار کرده است. او با همدستش در همان محدوده قرار گذاشت و به این ترتیب دومین متهم نیز بی‌خبر از همه جا سرقرار حاضر و دستگیر شد. در ادامه نیز معلوم شد خودروی پژویی که در اختیار آنها بود چند روز قبل توسط آنها در حوالی شهرک استقلال سرقت شده بود.

زورگیری 
صاحب پژو شناسایی و به اداره پلیس دعوت شد. او می‌گفت که دزدان او را گروگان گرفته و بعد ماشینش را دزدیده‌اند. وی توضیح داد: روز حادثه کنار یکی از خیابان‌ها پارک کردم تا پیامکی به دوستانم بدهم. همان لحظه مردی که سوار بر موتور بود به سمت من آمد و مدعی شد که بنزین تمام کرده است. او از من خواست تا مقدار کمی از ماشینم بنزین بکشم و به او بدهم. من هم دلم سوخت و برای کمک به او از ماشین پیاده شدم. ناگهان 3نفر دیگر به سمتم هجوم آوردند و مرا سوار بر ماشینم کردند.
شاکی که با حضور در اداره آگاهی متهمان دستگیر شده را شناسایی کرده بود، در ادامه گفت: 2نفر از آنها همین 2نفری هستند که بازداشت شده‌اند. آنها مرا دزدیدند و پس از دقایقی چرخاندن در خیابان، یک جای خلوت توقف کردند. مرا به بیرون از ماشین انداختند و با تهدید تمام مدارک شناسایی ماشین را گرفته و با سرقت پژویم، فرار کردند.

فرار ناکام 
2متهم دستگیر شده اگرچه اصرار بر بیگناهی داشتند اما در مواجهه حضوری با شاکی چاره‌ای جز اقرار ندیدند. آنها اما مدعی شدند که شاکی دروغ می‌گوید و شیوه سرقتشان به این شکل بوده که به‌عنوان مسافر سوار پژوی شاکی شده و در بین راه از او زورگیری کرده بودند.
با اعترافات سارقان، دستور انتقال آنها به زندان صادر شد. خودروی ون پلیس که مخصوص انتقال متهمان به زندان بود، دقایقی قبل، چندین متهم را به زندان برده بود، به همین دلیل مأمور بدرقه مجبور شد که دزدان را با آژانس به زندان انتقال دهد اما سارقان گروگانگیر نقشه‌ای برای فرار کشیده بودند. آنها وقتی سوار بر ماشین شدند به طرز ماهرانه‌ای دستبندشان را باز کرده و تصمیم به فرار گرفتند. این درحالی بود که پابند نیز داشتند و همین موضوع دویدن آنها را با مشکل مواجه کرده بود. دزدان پس از پیاده شدن از خودروی آژانس با پابند شروع به فرار در خیابان کردند. مأمور بدرقه به‌دنبال آنها می‌دوید و در نهایت موفق شد با کمک مردم آنها را دستگیر کند.

سرقت‌های سریالی
فرار دزدان نافرجام باقی ماند و آنها برای بازجویی‌های بیشتر به دادسرای جنایی تهران انتقال یافتند. یکی از آنها در بازجویی‌ها گفت: من و همدستانم سرقت‌های زیادی انجام داده بودیم که هنگام انتقال به زندان تصمیم گرفتیم هرطور شده فرار کنیم. چون می‌دانستیم اگر به زندان برویم باید سال‌ها حبس بکشیم. وی ادامه داد: من در باز کردن در ماشین‌ها حرفه‌ای هستم.
 به همین‌خاطر وقتی قرار شد با مأمور بدرقه به زندان برویم، تلاش کردم و موفق شدم دستبند خودم و همدستم را باز کنم. بعد از آن درماشین را باز کرده و تصمیم به فرار گرفتیم و اگرهمکاری مردم نبود موفق به فرار می‌شدیم. این متهم در ادامه به 30فقره سرقت اقرار کرد و ادامه داد: اغلب تحت عنوان مسافر سوار بر خودروهای پژو می‌شدیم و با تهدید راننده‌ها، خودروهایشان را سرقت می‌کردیم. خودروهای مسروقه را هم به همراه مدارکی که می‌دزدیدیم، به مالخر می‌فروختیم.
این 2متهم با دستور قاضی جنایی بازداشت شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی همدستان دیگر این گروه و مشخص شدن جرایم احتمالی دیگرشان ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید