• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 7 تیر 1399
کد مطلب : 103401
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/jRvMR
+
-

کوتاه از حادثه

قتل مرموز مرد جواهرفروش 
تحقیقات درخصوص رمزگشایی از قتل مرد طلافروش که جسدش در جاده تلو کشف شده از سوی تیم جنایی پایتخت آغاز شده است.
به گزارش همشهری، ساعت 11:20صبح چهارم تیر‌ماه کارگران شهرداری در جاده تلو جسد مردی را دیدند که در بیابان رها شده بود. جسد مقتول غرق خون بود و شاهدان، ماجرا را به پلیس خبر دادند. در ادامه تیمی از کارآگاهان جنایی به همراه بازپرس مصطفی واحدی، کشیک جنایی تهران در محل حادثه حاضر شدند. جسد متعلق به مردی 78ساله بود که از ناحیه سر ضربه خورده و آثار خفگی نیز روی گردنش دیده می‌شد. به گفته پزشکی قانونی که در صحنه جرم حاضر شده بود حدود 8تا 12ساعت از مرگ وی می‌گذشت و با توجه به اینکه رد چرخ‌های خودروی شاسی بلند در اطراف محل کشف جسد دیده می‌شد، کارآگاهان احتمال دادند که قاتل یا قاتلان، قتل را در محل دیگری رقم زده و جسد را با این خودرو به داخل بیابان منتقل و سپس در آنجا رها کرده‌اند. تیم تحقیق باید در گام نخست هویت مقتول را شناسایی می‌کرد. خوشبختانه کیف‌دستی وی در همان محدوده پیدا شد که با بررسی مدارک شناسایی داخل کیف، هویت وی شناسایی شد. او در صنف طلا و جواهر فعالیت داشت و فروشنده طلا، جواهر و نقره بود.
با دستور قاضی جنایی جسد مرد طلافروش به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان جنایی در ادامه سراغ خانواده وی رفتند. تحقیقات حکایت از این داشت که مقتول در زمینه فروش طلا و جواهرات به‌خصوص طلاهای قدیمی و گران‌قیمت فعالیت داشته است. او پیش از این مغازه طلا و جواهرفروشی داشته اما چند سال قبل پس از فوت همسرش، مغازه را واگذار کرده بود. با این حال هر از گاهی در این خصوص فعالیت می‌کرد. فرزند مقتول در کانادا سکونت داشت و مرد طلافروش نیز پس از فوت همسرش به تنهایی زندگی می‌کرد.
در ادامه مشخص شد که او عضو سابق اتحادیه طلافروشان، عضو سابق اتاق بازرگانی و عضو سابق هیأت اسکی نیز بوده است. بررسی‌ها حکایت از این داشت که خودرو، گوشی موبایل و مدارک مقتول پس از قتل وی سرقت شده است اما آنچه به‌نظر اهمیت زیادی داشت کیف مخصوص مقتول بود که ناپدید شده بود.
در تحقیقات مشخص شد که او یک کیف مخصوص برای حمل طلا و جواهرات داشته است. وی معمولا وقتی برای معامله در محل قرار حاضر می‌شد این کیف مخصوص را با خود می‌برد اما بررسی‌ها نشان می‌داد که بعد از جنایت، کیف وی سرقت شده است. در این شرایط قاضی جنایی دستور توقیف خودروی مقتول، بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و ردیابی‌های ویژه را صادر کرده تا معمای این جنایت رازگشایی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید