• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102885
+
-

وقوع 2500آتش‌سوزی در بوستان‌های تهران

فضای سبز
وقوع 2500آتش‌سوزی در بوستان‌های تهران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت:« طبق نتایج ما اکثر آتش‌سوزی‌ها بر اثر بی‌احتیاطی مردم بوده و بیشتر آسیب‌های واردشده هم متوجه گیاهان خودرو شده است.»
به گزارش همشهری، مهدی داوری که در نشست خبری مشترک با علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و اصغرعطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران سخن می‌گفت، از رونمایی از تجهیزات مدرن آتش‌نشانی در مردادماه خبرداد و گفت:« روزبه‌روز تجهیزات خود را به روزتر می‌کنیم. ایمنی یک اصل امکان ناپذیر است، آتش از مواردی است که اگر غافل شویم ایجاد می‌شود.»
او با بیان اینکه به اعتقاد ما 90درصد از آتش‌سوزی‌ها به‌دلیل سهل انگاری است، خاطرنشان کرد:« تاکنون 2500آتش‌سوزی در بوستان‌ها و پارک‌های تهران رخ داده که 150مورد آنها در منابع طبیعی اطراف تهران بوده است.»

 بهره‌برداری از 50بوستان محله‌ای
علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم در این نشست خبری گفت:« همیشه در طول سال تعدادی از بوستان‌های جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. امسال هم قرار است حدود 50 بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای طراحی و بهره‌برداری شود. ضمن اینکه 3 بوستان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تا 2.5‌ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسند.»
به گفته او، بوستان زندگی در محله هرندی، وثوق‌الدوله که به‌دلیل کرونا عقب افتاد و باغ گل‌ها ازجمله بوستان‌هایی است که بازگشایی آنها در دستور کار قرار دارد.
 مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد:«هم‌اکنون در 6 منطقه تهران 11باغ را مورد تملک قرار دادیم که امیدواریم، بازگشایی ‌شوند. همچنین عملیات عمرانی 4باغ ایمان، دانش، آفرینش و بهشت شروع شده و فاز یک آن تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.»
مختاری با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر گفت: «برخلاف تصورات آتش‌سوزی‌ها زیاد نشده چرا که هرساله ما شاهد آتش‌سوزی در بوستان‌ها و پارک‌ها هستیم.»

توصیه‌ای به شهروندان 
مدیرکل خدمات شهری نیز در این نشست خبری مشترک که در ساختمان شهرداری برگزار شد، گفت:« در 69سال گذشته بارش اخیر که اسفندماه اتفاق افتاد بی‌سابقه بود و باعث ریزش آب از شمال به جنوب و رشد گیاهان و علفزارها شد.»
اصغرعطایی افزود:« در سال 99هم بارشی داشتیم که در 18دقیقه اتفاق افتاد که همه انتظار سیل داشتیم اما این اتفاق نیفتاد.» 
این مدیر شهری تهران از مردم خواست از روشن کردن آتش در فضای سبز خودداری کنند و کبریت و ته سیگار خود را زمین نیندازند؛ چرا که با وزش باد امکان آتس‌سوزی وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید