• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102611
+
-

فرمانده ستاد مقابله با کرونا هشدار داد

کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ضمن تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح استان تهران گفت: عمده نگرانی‌ها از تقلیل فاصله‌گذاری اجتماعی طی یک‌ ماه گذشته در تهران است.
به‌گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا  در سطح استان تهران گفت: براساس آخرین آمار تعداد بیماران جدید که در بخش‌های عادی بستری شدند 186نفر و تعداد بیماران بستری در بخش ویژه نیز 70نفر بوده است که در مقایسه با 24ساعت قبلی تفاوت جدی نداشته‌ایم.

او افزود: در حوزه فوت و مراجعه نیز نسبت به 24ساعت گذشته تفاوت جدی مشاهده نشده، البته این ثبات می‌تواند شکننده باشد. بنابراین باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در بررسی روند بیمارانی که ظرف 24ساعت گذشته مراجعه کردند 5درصد بستری شدند که تا پیش از این، این رقم 3.5درصد بوده که جای تامل دارد. اما با توجه به اینکه این وضع فقط مربوط به 24ساعت گذشته بوده، باید روزهای آینده را نیز درنظر بگیریم. به‌گفته وی ‌اکنون تخت‌های بیمارستانی در سطح استان تهران وضعیت خوبی دارند. البته کسری مستمری به‌عنوان معضل مزمن از گذشته در حوزه زیرساخت‌های درمانی در تناسب جمعیت در استان تهران وجود داشته که همیشه با آن روبه‌رو بودیم. اما در زمان‌های بحران این موضوع بیشتر جلوه می‌کند. با این حال هم‌اکنون پاسخگوی مراجعان هستیم. رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران در پاسخ به سؤالی درخصوص روند پژوهش‌ها برای دستیابی به دارویی مؤثر در درمان کرونا ویروس گفت: تاکنون پروتکل‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما دارویی به‌عنوان علاج قطعی کشف نشده است. در حقیقت داروی اثربخش در سنجش بالینی تاکنون وجود نداشته که این موضوع در دنیا و کشور ما در حال بررسی است. درمجموع هنوز نسخه قطعی در حوزه دارویی وجود ندارد. مهم‌ترین موضوع که مورد توجه است باید در چارچوب درمانی موارد مختلفی مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت بیماری کووید-19 بیماری چند وجهی است؛ بنابراین باید از ابعاد مختلف موردتوجه قرار گیرد. به‌گفته او با توجه به تجمعات فراوان و حجم بالای کسب و کارها در تهران متأسفانه در طول یک ‌ماه گذشته شاهد تقلیل فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم که نگرانی عمده‌ ما نیز روی همین مسئله است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید