• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102586
+
-

در حاشیه سیاست

  رئیسی نامزد انتخابات نیست
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی درباره احتمال حضور حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری‌۱۴۰۰ مطرح است، شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟ گفت: چنین چیزی مطرح نیست و این زمزمه، زمزمه بیخودی است.

  مشکل اصولگرایان 
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه آنچه اصولگرایان را آزار می‌دهد، تعدد رهبری در جریان اصولگرایی است، گفت: مشکل اصولگرایان فقدان رهبری واحد نیست، بلکه ادعای رهبری از سوی افراد مختلف است. متأسفانه آقایان حتی همدیگر را قبول ندارند و اختلاف میان آنها کم نیست. از این رو، مشکل اصلی اصولگرایان تعدد و تنوع کسانی است که مدعی رهبری این جریان هستند. به گزارش جماران، وی افزود: در همین انتخابات مجلس فردی از حزب موتلفه فکر می‌کرد که می‌تواند رهبری مجلس را برعهده بگیرد. جبهه پایداری نیز فکر می‌کرد می‌تواند رئیس مجلس تعیین کند. جریان احمدی‌نژاد هم گمان می‌برد، وزرای او می‌توانند بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزنند. همچنین جریان سنتی اصولگرا ادعاهای دیگری داشت، اما در نهایت «قالیباف» از صندوق بیرون آمد.

  احمدی‌نژاد تأیید نمی‌شود
حسن غفوری‌فرد، عضو حزب موتلفه اسلامی در واکنش به شایعه حضور مجدد محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، گفت: آقای احمدی‌نژاد هم علاقه و هم اصرار داشت که در انتخابات قبلی حضور پیدا کند، اما به‌دلیل نفی رهبری و اقداماتی که بعد از دوره رئیس‌جمهوری انجام داد و همچنین حمایت از افرادی که خلاف‌هایی مرتکب شده بودند، مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت و به‌نظرم در این دوره از انتخابات نیز مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. احتمال اینکه شورای نگهبان او را ردصلاحیت کند، بسیار بالا خواهد بود.(جماران)

  عارف برای ‌1400 نیاید
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با بیان اینکه محمدرضا عارف می‌تواند بهترین وزیر علوم باشد، گفت: اما وی جایی در مجلس و ریاست‌جمهوری ندارد، عارف به درد مجلس نمی‌خورد و حتی فکر ۱۴۰۰ را هم نکند. به گزارش فارس، او درباره مانیفست اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ می‌گوید: اصلاح‌طلبان قطعا برای ۱۴۰۰ گزینه‌های بسیاری دارند و افراد شایسته‌ای هم هستند که اگر مطرح شوند، زمینه رأی‌آوری هم دارند، اما بستگی به این دارد که نظام چه تصمیمی می‌گیرد.

  خاوری و منع یک تبلیغ معروف از صداو سیما
عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما در توییتی که به نظر می رسید کنایه دارد به دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در دورانی که آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت، نوشته است:  بعد از فرار خاوری مقرر کرده بودم تیزر تبلیغاتی  «هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد» ،تا مدتی پخش نشود! موضوع «ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد» در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست  آملی لاریجانی مورد بررسی قرار گرفت. حالا چه عجله ای بود؟!

این خبر را به اشتراک بگذارید