• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102570
+
-

۸۰۰ اثر در جشنواره تئاتر دانشجویی

۸۰۰ اثر در جشنواره تئاتر دانشجویی

با وجود اینکه هنوز سالن‌های نمایش از تعطیلی اجباری کرونایی در نیامده‌اند و به تبع آن تئاترها نیز از رونق افتاده‌اند و بسیاری از گروه‌های تئاتر در بلاتکلیفی به ‌سر می‌برند، اما استقبال چشمگیری از جشنواره تئاتر دانشجویی صورت گرفته است.
تا‌کنون ۸۰۰ اثر برای شرکت در بخش‌های مختلف بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ثبت‌نام کرده‌اند و از آنجا که هنوز فرصت برای شرکت باقی است، پیش‌بینی می‌شود شمار شرکت‌کنندگان در جشنواره از این نیز بیشتر شود.
به‌گفته مجتبی جدی، دبیر جشنواره، «انگیزه شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره بیشتر شده و تعداد ثبت‌نامی‌های جشنواره رقمی قابل توجه است. تصور می‌کردیم که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته ریزش داشته باشد اما علاوه بر اینکه این اتفاق رخ نداده، تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر هم شده است».
دبیر جشنواره بیست‌و‌سوم درباره بخش بین‌الملل جشنواره نیز گفت: «فعلا در حال رایزنی هستیم تا چند اثر خوب و چند تن از استادان خوب را برای بحث آموزش جشنواره دعوت کنیم. رابط‌های ما در کشورهای فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای فرانسوی‌زبان در حال مذاکره و بررسی رزومه با این گروه‌ها هستند. اگر بتوانیم کارهای خوب و باکیفیتی را در بخش بین‌الملل داشته باشیم قطعا به دانشجویان ما کمک شایانی خواهد کرد، ولی اگر این آثار، سطحی پایین‌تر از کارهای ایرانی داشته باشند، نه‌تنها کمکی به ما نخواهد کرد بلکه از لحاظ مالی و هزینه‌های انسانی به ما آسیب خواهد زد، بنابراین در بخش بین‌الملل قبل از انتخاب، حتما ارزیابی و فیلم‌های آثار قبلی آنها مشاهده می‌شود و اگر دارای کیفیت مورد نظر باشند از آنها برای شرکت در جشنواره دعوت خواهد شد».

این خبر را به اشتراک بگذارید