• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 خرداد 1399
کد مطلب : 102503
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

مقاو‌م‌سازی و بهسازی لرزه‌ای 21پل
  صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

مقاوم‌سازی‌ و بهسازی لرزه‌ای  5پل در پایتخت در حال انجام است. پروژه مطالعات ارزیابی لرزه‌ای پل‌ها تحت مدیریت شهرداری و با هدف شناسایی و ارزیابی عملکرد لرزه‌ای پل‌های شهر تهران در دست اقدام است. این مطالعات روی پل‌های ۱۰۳تقاطع انجام شده که این تقاطع‌ها بر مبنای اهمیت عملکردی، سال طراحی و نقص‌های به‌وجود آمده در اجرا یا زمان بهره‌برداری انتخاب شده‌اند. از سال۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ تعداد ۲۱پل مقاوم‌سازی‌ شده و5 پل درحال مقاوم‌سازی‌ و بهسازی لرزه‌ای هستند. (همشهری)

کوچ عشایر استان تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی 
  هاتف ممیزی، مدیر امور عشایر استان تهران:

شیوع ویروس کرونا کوچ بهاره عشایر استان تهران را با تأخیر ۱۰روزه مواجه کرد اما این کوچ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است. 1800خانوار عشایر استان به‌همراه ۴۰۰خانوار عشایر مهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان کوچ خود را از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز کردند. هم‌اکنون جامعه عشایر استان تهران در مسیر میانبند (بین مناطق گرمسیر و سردسیر) در شهرستان پردیس و اطراف آن حضور دارند و تا اواخر خردادماه در مناطق سردسیر مستقر می‌شوند. (ایرنا)

ورود نسل جدید تجهیزات امدادی به سازمان آتش‌نشانی 
  مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران:

نسل جدید خودروهای امدادی و تجهیزات امدادی به ناوگان خدماتی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران وارد می‌شود. از مدت‌ها قبل موضوع نوسازی ناوگان امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در دستور کار قرار داشته است و این موضوع برای انجام بهتر عملیات آتش‌نشانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به شهروندان تهرانی این مژده را می‌دهیم که به‌زودی شاهد رونمایی از نسل جدید خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی خواهند بود. سیستم‌های تهویه قدرتمند پرتابل، خودروهای پشتیبان، خودروهای رول آف مختلف برای حوادث بزرگ مقیاس، خودروهای ویژه مناطق صعب العبور، خودروهای کوچک ویژه بازار تهران و پهپاد‌های ارزیاب حادثه بخشی از تجهیزاتی است که قرار است به‌زودی به ناوگان آتش‌نشانی شهر تهران افزوده شود.(فارس)

این خبر را به اشتراک بگذارید