• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 22 خرداد 1399
کد مطلب : 102442
+
-

اضطراب در استقلال خطر سقوط و کسر امتیاز

آبی‌ها تا 5‌روز آینده باید 17‌میلیارد جور کنند و طلب بویان و شفر را بدهند

امیرحسین اعظمی 

احمد سعادتمند و دیگر مدیران استقلال، این‌روزها در تلاش برای پرداخت بدهی‌های باشگاه به مربیان و بازیکنان خارجی و سابق این تیم هستند؛ موضوعی که در این شرایط سخت اقتصادی، آبی‌ها را با بحرانی جدی روبه‌رو کرده است. یکی از پرونده‌های مهم استقلال، بدهی 330هزار دلاری به بویان نایدنوف است؛ بازیکنی که در زمان وینفرد شفر به استقلال آمد و تنها ۲۰۵دقیقه (4‌بازی لیگ و یک‌بازی آسیایی) پیراهن این تیم را بر تن کرد! این در حالی است که گفته می‌شد طلب این بازیکن در ابتدا مبلغی در حدود 40 تا 60‌هزار دلار بوده و پس از شکایت این بازیکن به فیفا به رقمی در حدود 330‌هزار دلار تبدیل شده است. احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهد: «متأسفانه از سال97 قریب به 330هزار دلار که نزدیک به 6میلیارد تومان حال حاضر است و با وجود 3نوبت اخطار به باشگاه جهت پرداخت این پول، این مبلغ پرداخت نشده است. نامه این موضوع هم با توجه به زمان کم موجود جهت پرداخت، به باشگاه واصل شده است. این موارد تبعات زیادی برای باشگاه دارد. این تبعات می‌تواند شامل کسر امتیاز، محرومیت از نقل و انتقالات و جرایم سنگین دلاری و ارزی و خدایی نکرده حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر باشد.»
جدا از بویان، استقلالی‌ها تا 5‌روز دیگر باید طلب وینفرد شفر را هم پرداخت کنند. سعادتمند در این خصوص هم توضیحاتی داده است: «متأسفانه ما از فیفا ایمیلی دریافت کردیم که تا 5روز آینده باید 550هزار دلار معادل حدودا 10میلیارد تومان به ایشان پرداخت کنیم‌ که اگر با کمی تدبیر در این قضیه برخورد می‌کردیم، این مبلغ شاید کمتر بود و می‌شد در موقع خودش پرداخت شود. با توجه به فرصت بسیار کمی که وجود دارد، الان این ‌موضوع معضل بزرگی برای باشگاه محسوب می‌شود.»
به‌هر حال اینطور که سعادتمند مدعی شده، استقلالی‌ها در روزهای آینده باید مبلغی در حدود 17‌میلیارد جور کنند تا خطر کسر امتیاز، محرومیت از حضور در بازار نقل‌و‌انتقالات و حتی سقوط به دسته پایین‌تر دست از سر این تیم بردارد. جالب اینکه سعادتمند در صحبت‌های دیروزش با رسانه باشگاه استقلال، از دوستانی که در قضیه دیاباته به او کمک کرده‌اند، خواسته تا بار دیگر وارد ماجرا شوند و با پرداخت پول جلوی یک‌فاجعه برای آبی‌ها را بگیرند. البته مدیران باشگاه روی پروژه وقت‌گرفتن از فیفا هم حساب باز کرده‌اند تا بتوانند هرطور شده این پول را تهیه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید