• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 22 خرداد 1399
کد مطلب : 102419
+
-

گذشت، پایان جنایت بر سر دختر نامرئی

پرونده دوئل مرگبار 3جوان بر سر دختری که هیچ‌کدام او را ندیده بودند، با بخشش قاتل از سوی خانواده مقتول وارد مرحله‌ای تازه شد.
به گزارش همشهری، این جنایت اواخر سال 95در خیابانی در مرکز تهران رخ داد. آن روز 3جوان با یکدیگر درگیر شدند که دعوای آنها با قتل یک نفر و زخمی شدن نفری دیگر پایان یافت. نفر سوم که قاتل بود فرار کرد اما دقایقی بعد در یک مغازه عطاری دستگیر شد.
متهم به قتل که 23ساله بود در همان تحقیقات اولیه به جنایت اعتراف کرد. او که در یک دکه روزنامه‌فروشی کار می‌کرد در تحقیقات به جنایت اقرار کرد و گفت: مدتی قبل از حادثه، یکی از دوستانم مرا عضو یک گروه تلگرامی کرد که در آنجا با دختری به نام نازنین آشنا شدم. بیشتر وقت‌ها با هم چت می‌کردیم و چندباری هم تلفنی صحبت کردیم. اگرچه اصلا نازنین را ندیده بودم اما تصمیم گرفته بودم با او ازدواج کنم تا اینکه روز حادثه دوست مقتول که عضو همان گروه بود یک گروه تلگرامی 3نفره (من، مقتول و دوست مقتول) ساخت. مقتول و دوستش در این گروه به من گوشزد کردند که نازنین دختر خوبی نیست و علاوه بر من با آنها نیز ارتباط دارد. وقتی این حرف‌ها را پشت سر نازنین شنیدم خیلی عصبی شدم و در گروه با هم درگیر شدیم. پس از آن قرار دعوا مقابل دکه روزنامه‌فروشی گذاشتیم که من از شدت عصبانیت با چاقوی بزرگی که برای بریدن کارتن‌ها از آن استفاده می‌کردم به مقتول و دوستش ضربه زدم و خودم هم در این دعوا از ناحیه سر مصدوم شدم.
متهم پس از بازسازی صحنه جنایت و تکمیل تحقیقات روانه زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. عامل جنایت به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. به این ترتیب پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا مقدمات اجرای آن فراهم شود.

بخشش
متهم به قتل اسفند‌ماه سال گذشته در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت اما در واپسین لحظات موفق شد که با گریه و اظهار پشیمانی و تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امورجنایی تهران از اولیای دم مهلت 4ماهه بگیرد. او به زندگی بازگشت و رایزنی‌ها برای جلب رضایت شروع شد. درحالی‌که مهلت قاتل در حال اتمام بود، توانست اولیای دم را راضی به بخشش کند تا حکم قصاص را اجرا نکنند. سرانجام اولیای دم راضی به دریافت دیه یک میلیاردی شدند. به این ترتیب قاتل با فروش خانه پدری و کمک خیرین موفق شد یک میلیارد تومان پول دیه را جور کند و از قصاص رهایی یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید