• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10240
+
-

قوه قضاییه متن کامل حکم بقایی را منتشر کرد

کمتر از یک هفته بعد از دستگیری حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم به جرم اختلاس و تبانی در انجام معاملات، قوه قضاییه متن کامل حکم وی را منتشر کرد.


در چند روزی که از دستگیری بقایی می‌گذرد محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق با انتشار نامه‌هایی به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین انتشار نامه‌هایی سرگشاده خطاب به مسئولان قضایی مدعی شده است که بقایی بی‌گناه است.


حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم به‌خاطر اختلاس 16میلیارد تومانی، ‌اختلاس 3میلیون و 766هزار و 500یورویی، تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل 703سکه تمام بهار آزادی، 1842قطعه نیم سکه، 15سکه دو و نیم و مبالغی وجوه نقدی و تبانی در انجام معاملات دولتی از طریق عقد قرارداد‌ها به 15سال حبس و 43میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است. به گزارش میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران همچنین از تصرف غیرقانونی حمید بقایی در وجوه دولتی به مبلغ 10میلیارد و اختلاس 300میلیون تومانی از صندوق قرض‌الحسنه شهیدان رجایی و باهنر نیز خبر داده و گفته است این اختلاس در دادگاه تأیید شده است. حمید بقایی بارها از مسئولان قضایی خواسته بود محتویات پرونده و کیفرخواست وی را علنا منتشر کنند که روز گذشته دستگاه قضا متن کامل حکم وی را در 77صفحه منتشر کرد.


حمید بقایی تنها مقام بلندپایه دولت احمدی‌نژاد نیست که به‌جرم اقتصادی زندانی می‌شود. پیش از او محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد نیز به جرم ارتشا و تحصیل مال از طرق نامشروع به 5سال حبس محکوم شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید