• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102366
+
-

نکته بازی

پرونده ویلموتس «قربانی» می‌خواهد
بر سر حضور مارک ویلموتس در تیم ملی ایران، کشمکشی بین رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش رخ داده که هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند. در تازه‌ترین اتفاق، وزارت ورزش از بررسی پرونده ویلموتس در مجلس شورای اسلامی استقبال کرده است. اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از «تبانی» در قرارداد منعقد شده با مربی بلژیکی خبر داده بود. در مجموع به‌نظر می‌رسد پرونده ویلموتس یک فرصت مناسب برای مقابله با شائبه‌ها و کجروی‌ها در فوتبال باشد. مردم از اینکه در این وضعیت بد اقتصادی این میزان از نقدینگی به تاراج رفته، عصبانی هستند. این پرونده به‌اصطلاح «قربانی» می‌خواهد و امیدواریم نهادهای قضایی و نظارتی با ورود به آن و شفاف‌سازی مسئله، گوشی را دست سایر مدیران ورزشی بدهند. این تلنگر همیشه لازم بوده و حالا داستان غم‌انگیز ویلموتس، بهترین فرصت برای آن است.

خیلی راه داریم تا کچلی!
داوود فنایی گفته: «اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود کچل می‌کنم.» از این وعده وعیدها در فوتبال دنیا زیاد داده می‌شود. حالا یا بازیکنان و مربیان در مورد تیم خودشان قول و قرار می‌گذارند یا سایرین روی چنین مسائلی شرط می‌بندند. برانکو هم قول داده بود اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود سبیل بگذارد، اما خب یک قدم کم‌آورد. راه فنایی تا کچل شدن اما طولانی‌تر از اینهاست. پرسپولیس فعلا از 2 بازی اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان نتایج خوبی نگرفته و با یک امتیاز، کار سختی برای صعود دارد. شاید اگر فنایی و گل‌محمدی زودتر به تصمیمات کادرفنی قبلی اعتماد می‌کردند و رادوشوویچ را به جای بیرانوند بی‌تمرکز به زمین می‌فرستادند، الان پرسپولیس از این دو بازی امتیازات بیشتری کسب کرده بود.

انصاری که قرارداد دارد
بعد از مصدومیت رباط صلیبی محمد انصاری، فشارهای زیادی به باشگاه پرسپولیس وارد شده تا قرارداد این بازیکن تمدید شود. این یک روال معمول و پسندیده در جهان فوتبال است که براساس آن برای قدرشناسی از زحمات بازیکن مصدوم، قرارداد او تمدید می‌شود. با وجود این تا جایی که یادمان می‌آید و نیز به استناد آرشیو خبرگزاری‌ها، انصاری ابتدای فصل گذشته یعنی لیگ هجدهم، قراردادش را با پرسپولیس به‌مدت 3فصل تمدید کرد و بنابراین تا پایان لیگ بیستم حقوق‌بگیر سرخپوشان خواهد بود. ظاهرا نوع قرارداد انصاری طوری است که اگر خودش مایل باشد می‌تواند جدا شود. این اتفاق ممکن بود ابتدای همین فصل رخ بدهد که در نهایت انصاری با افزایش رقم قراردادش سرخپوش ماند. بنابراین به‌نظر می‌رسد فشارهای اخیر برای تمدید با دفاع چپ مصدوم سرخ‌ها، مبنای منطقی چندانی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید