• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102357
+
-

در حاشیه سیاست

   حاجی‌زاده: تجربیات خود را به خودروسازان منتقل می‌کنیم
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه تجربیات تحقیقاتی‌مان را به ‌خودروسازان منتقل خواهیم کرد، گفت: شاید در بعضی از موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم. به گزارش ایسنا، حاجی‌زاده در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه خودرو اقداماتی انجام شده که رو به جلو بوده و اخیرا تصمیم‌گیری شد کمیته‌هایی مشترک تشکیل شود؛ از این‌رو در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد. ضمن اینکه در بحث افزایش کیفی، ارزان‌سازی‌، کاهش مصرف سوخت و بومی‌سازی‌ قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.  وی افزود: در حوزه الکتریک و الکترونیک مجموعه ما توانمند است و می‌تواند تجربیات خود را در رفع کاستی‌های موجود ارائه کند البته شاید در بعضی از موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم.  سردار حاجی‌زاده گفت: اگر قطعه‌سازی انحصاری شود این شروع فساد و اذیت‌کردن خواهد بود. ما در تجربه‌های دفاعی خود هیچ‌وقت کاری نکردیم که تامین‌کننده و سازنده انحصاری شود.

  داستان ساختگی اف‌بی‌آی
سیروس عسگری، دانشمند ایرانی که به‌تازگی از زندان‌های آمریکا آزاد شده، در تشریح جزئیات بازداشت گفته است: در جریان بررسی پرونده دریافته که اف‌بی‌آی بدون مجوز، به عناوین تمامی ایمیل‌هایی که توسط سرویس‌هایی چون جیمیل و یاهو ارسال می‌شوند دسترسی دارد، اما برای دسترسی به محتوای ایمیل‌ها باید مجوز بگیرد.  در مورد پرونده ایشان، مأمور اف‌بی‌آی این مجوز را توسط یک داستان ساختگی به‌دست آورده بود. به‌گزارش میزان، وی در دیداری که با علی باقری، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه داشت، افزود: «یکی از استدلال‌های اف‌بی‌آی برای دریافت مجوز ورود به ایمیل‌های من این بود که چون استاد دانشگاه شریف هستم و از دولت ایران حقوق دریافت می‌کنم، پس با دولت جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته و اطلاعات سری برای دولت ایران ارسال می‌کرده‌ام.» عسگری با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار یک قاضی فدرال آمریکایی به نفع یک ایرانی و علیه اف‌بی‌آی حکمی صادر کرده است، افزود: «اعتقاد دارم عملکرد این قضات مستقل باید مورد تقدیر قرار گیرد؛ در فرایند دادرسی و با کمک تیمی از وکلای خبره، بی‌پایه و اساس بودن اتهامات وارده توسط اف‌بی‌آی به‌حدی آشکار شد که قاضی پرونده در دادگاه نهایی بلافاصله پس از ارائه شواهد توسط دادستان و بدون نیاز به ارائه شهود توسط وکلای من، اینجانب را از کلیه اتهامات تبرئه کرد.»

  باخت میرسلیم، نقطه ضعف مؤتلفه نیست
حسن غفوری‌فرد، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در دفاع از ورود مصطفی میرسلیم به انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس گفته: درست است میرسلیم رئیس مجلس یازدهم نشد اما ما هم از انتخاب قالیباف خوشحال هستیم و به او تبریک می‌گوییم. این را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانم چراکه در انتخابات نظر اکثریت نمایندگان چیز دیگری بود و ما به آن احترام می‌گذاریم. به‌گزارش خبرآنلاین، غفوری‌فرد در واکنش به تلاش برخی در راستای تخریب میرسلیم خاطرنشان کرد: شخصا از سال۱۳۵۵ یعنی ۲سال قبل از انقلاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با میرسلیم بودم و فعالیت سیاسی می‌کردیم. در دوران قبل از انقلاب جامعه اسلامی دانشگاهی را برگزار کردیم و در تاریخ انقلاب فعال بودیم. حتی زمانی که بختیار فرودگاه را بست از تحصن روحانیت در مسجد دانشگاه حمایت کردیم. همیشه با او بودم و حدود ۴۳سال است که از نزدیک چه در سطح دانشگاه، چه در حزب مؤتلفه اسلامی و جاهای دیگر با او همکاری داشته‌ام. وقتی از تربیت‌بدنی رفتم، پیشنهاد کردم به‌جای من میرسلیم را بگذارند اما او را برای وزارت ارشاد پیشنهاد کردند. هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست و کاملا از وی حمایت می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید