• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102325
+
-

با مردم

با مردم







 سهام عدالت به سبد بورسی‌ها نیامد
به‌رغم خبرهای مختلفی که درخصوص قابلیت معامله و خرید و فروش بخشی از سهام عدالت مطرح می‌شود، هنوز سهام عدالت کسانی که کد بورسی دارند در سبد معاملات آنلاین دیده نمی‌شود. چه اشکالی دارد که در سبد متعارف دارندگان کدبورسی و معامله‌گران آنلاین سبد قابل رویت و معامله باشد.
طهرانچی از تهران

برداشت هزار تومان برای واریز به‌حساب 
برخی بانک‌ها به‌تازگی برای پرداخت وجه حتی به‌حساب خود شخص، وجهی دریافت می‌کنند که جای سؤال دارد. آخرین نمونه آن بانک سپه بود که برای پرداخت وجه به‌حساب خودم هزار تومان از من دریافت کرد.
متخصص از کرج

یکسان بودن هزینه آموزش حضوری و مجازی عادلانه نیست
با به‌وجود آمدن شرایط کرونا و تعطیل شدن فعالیت آموزش حضوری و تبدیل آن به آموزش مجازی که کیفیت مطلوبی نیز ندارد، دانشگاه آزاد بدون هیچ تخفیفی همان هزینه ترم‌های حضوری را می‌گیرد. این درحالی‌ است که پرداخت هزینه اینترنت در طول آموزش بر عهده دانشجوست و دانشگاه‌ آزاد در مصرف هزینه، چه در انرژی، آب، برق و گاز و چه فعالیت‌های فرهنگی و... صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای کرده است. گذشته از اینها اغلب دانشجویان به‌دلیل وضع بد اقتصادی قادر به تامین شهریه‌هایشان هم نیستند. لطفا این موضوع پیگیری شود.
دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز

خط‌کشی‌های خیابان‌های تهران نیازمند بهسازی
لطفا خط‌کشی فنی و درست معابر توسط مسئولان ذیربط به‌عنوان اولویت تلقی شده و اجرایی شود. به‌نظر می‌رسد اکنون اغلب خط‌کشی‌های خیابان‌های تهران نیازمند بهسازی و ترمیم است.
محمدزاده از تهران 

رفع معضل دلالان، نصف مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
موضوع دلال و دلالی معضلی است که از بالاترین رده مسئولان تا افراد معمولی جامعه، درگیر آن هستند و اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است. تا زمانی که دلالی پرمنفعت‌ترین روش کسب درآمد باشد، امیدی به اصلاح اقتصاد و مفاسد اقتصادی نیست. 
محمد عزالدین شیراز

قیمت اوراق مسکن کنترل شود
قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بازار سرمایه تا دامنه ۸۳ هزارتومان به ازای هر برگه ۵۰۰ هزارتومانی افزایش یافته است. به این ترتیب، زوجین تهرانی برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن باید ۴۸۰ برگه با میانگین قیمت ۸۱ هزار تومان خریداری کنند که با نرخ‌های امروزی ناچارند ۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان برای خرید این برگه‌ها هزینه کنند که معادل وام جعاله ۴۰ میلیون تومانی مسکن است. پس درواقع زوجین عملا مجبورند وام جعاله مسکن خود را صرف خرید اوراق جهت دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی کنند. 
فاطمیان از تهران

وام 12میلیونی به گرد کارگاه ما هم نرسید
وام 12میلیونی را که به اصناف آسیب‌دیده از تبعات اقتصادی کرونا تخصیص دادند، فقط به اندازه پرداخت یک‌سوم حقوق معوقه چند کارگر کارگاه سفالگری ما شد و تمام!
رضوانی از همدان 

مدارس غیردولتی، شهریه تعطیلات را پس ندادند
اغلب مدارس غیردولتی باقیمانده شهریه سال تحصیلی نیمه‌تعطیل را پس ندادند و هیچ نهادی هم حامی والدین متضرر نیست؛ حتی مرکز پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش به طرح این مشکل توجهی ندارد.
طوبایی از تهران 

کمر صنایع‌دستی اصفهان شکسته است
در نقش‌جهان اصفهان فروشگاه و کارگاه صنایع‌دستی داشتم که متأسفانه به‌دلیل شرایط به‌وجود آمده مجبور به تعطیلی آن شدم؛ زیرا حتی نتوانستم اجاره مغازه را در این وضعیت رکود تامین کنم. هیچ‌کسی هم به فکر کاسبانی که مانند من مستأجر بوده‌اند، نیست.
قاسمی از اصفهان

این خبر را به اشتراک بگذارید