• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102322
+
-

کلاهبرداری‌های مرد صافکار با فروش ماشین‌های تصادفی


مرد صافکار پس از خرید ماشین‌های چپی و تصادفی به قیمتی پایین، آنها را تعمیر می‌کرد و به‌عنوان ماشین سالم به فروش می‌رساند.
به گزارش همشهری، راز کلاهبرداری‌های این مرد مدتی قبل با شکایت یکی از مالباختگان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران فاش شد. شاکی در تشریح ماجرا گفت: قصد خرید خودرویی دست دوم را داشتم تا اینکه آگهی فروش یک تندر90در یکی از سایت‌های اینترنتی نظرم را جلب کرد. در توضیحات آن نوشته شده بود که خودرو بدون رنگ و تصادف است و با فروشنده که خود را محسن معرفی می‌کرد، تماس گرفتم و بعد از دیدن ماشین و پرداخت 65میلیون تومان بیعانه، آن را خریدم اما تنها چند مدت بعد متوجه شدم خودرو تمام رنگ و چپی بوده است. پس از آن هر چه با محسن تماس گرفتم، جوابم را نداد.
با شکایت این مرد، تحقیقات پلیس آغاز و معلوم شد که محسن این خودرو را مدتی قبل به‌دلیل چپی بودن آن به مبلغ 20میلیون تومان خریداری کرده بود. در ادامه معلوم شد که این مرد با همین شگرد چند خودروی چپی را به‌عنوان خودروی سالم به فروش رسانده و شاکیان زیادی دارد.  کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی هویت اصلی مرد کلاهبردار به نام امیر را شناسایی و او را در شرق تهران دستگیر کردند. وی پس از انتقال به اداره آگاهی گفت: شغل اصلی من صافکاری است و در تعمیرات خودروهای ایرانی سر رشته دارم و به‌علت بازار خوبی که برای خودرو به‌وجود آمده بود، تصمیم گرفتم خودروهای چپی و تصادفی را که قیمت بسیار پایینی دارند خریده و پس از بازسازی به چند برابر قیمت بفروشم. به گفته سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، تا‌کنون 4نفر از شاکیان این مرد شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید