• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 21 خرداد 1399
کد مطلب : 102321
+
-

کلاهبرداری 6میلیاردی بازنشسته‌های قلابی

کلاهبرداری 6میلیاردی بازنشسته‌های قلابی


اعضای باند کلاهبرداری خود را بازنشسته یکی از ادارات دولتی معرفی کردند و با استفاده از چک‌های سرقتی دست به کلاهبرداری میلیاردی از فروشندگان خشکبار زدند. 
به گزارش همشهری، اعضای این باند 4 مرد هستند که مدتی قبل با معرفی خود به عنوان بازنشسته اقدام به اجاره‌ مغازه‌ای در شهر هشتگرد در استان البرز کردند. آنها سپس سراغ فروشندگان خشکبار رفته و با فریب آنها شروع به خریدن محموله‌های خشکبار کردند. محموله‌هایی که آنها از طعمه‌هایشان خریداری کردند 6میلیارد و 600میلیون تومان ارزش داشت و مردان کلاهبردار به جای پول نقد، به فروشندگان چک‌های مدت‌دار دادند و پس از آن محموله‌ها را بار کامیون کرده و با تخلیه مخفیانه مغازه‌ای که اجاره کرده بودند، گریختند. فروشندگان وقتی متوجه شدند فریب خورده‌اند که موعد چک‌ها رسید اما وقتی چک‌ها را به بانک بردند معلوم شد که تمامی آنها سرقتی هستند.
 با شکایت مالباخته‌ها، پرونده‌ای در پلیس استان البرز تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری، مامور رسیدگی به آن شدند. آنها در بررسی‌های اولیه دریافتند که متهمان، کلاهبردارانی حرفه‌ای هستند که به دروغ خود را بازنشسته معرفی کرده و با استفاده از مدارک جعلی، مغازه مورد نظرشان را اجاره کرده و سپس شروع به فریب فروشندگان خشکبار کرده‌اند. در حالی که متهمان تلاش کرده بودند ردی از خودشان به‌جا نگذارند، کارآگاهان اما موفق شدند در بررسی‌های تخصصی سرنخ‌هایی از سردسته این باند به دست آورند. به گفته سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس استان البرز، در ادامه تحقیقات ردی از این مرد در شهرستان ری به دست آمد و کارآگاهان با زیرنظر گرفتن او موفق شدند وی را هنگام ورود به شهرستان ساوجبلاغ دستگیر کنند. وی افزود؛ متهم در ابتدا مدعی بود که بی‌گناه است اما وقتی در برابر شاکیان قرار گرفت به کلاهبرداری میلیاردی از آنها با همدستی دوستانش اعتراف کرد که در ادامه بقیه اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید