• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10204
+
-

تلگراف

تلگراف
تلگراف

ماه گذشته شرکتی به نام RR Auction اعلام کرد که فرم درخواست کار استیو جابز، بنیانگذار اپل را اواسط‌ماه مارس به مزایده می‌گذارد و انتظار دارد با قیمتی حدود 50هزار دلار آن را به فروش برساند.این فرم آذر‌ماه گذشته در حراجی Bonhams به قیمت 18750دلار چکش خورده بود اما برخلاف انتظارات قبلی در حراجی  RR Auction با رشدی چشمگیر به بهای 174757دلار به فروش رسید.

 

 امشب، 27اسفند‌ماه سیاره ناهید به کمترین جدایی زاویه‌ای با هلال زیبای ماه خواهد رسید. پدیده همنشینی‌ماه و سیاره ناهید در ساعت 22:37 امشب رخ خواهد داد و علاقه‌مندان شاهد همنشینی زیبایی از ‌ماه با سیاره ناهید خواهند بود.

 

سوفیا (Sophia) که یک روبات انسان‌نماست و ظاهر آن شبیه به «آدری هپبورن» طراحی شده است، با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید دیدار کرد. سوفیا با تشخیص چهره رونالدو گفت که شما پرطرفدارترین فوتبالیست در جهان هستید به‌طوری که 122میلیون دنبال‌کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارید و سپس افتخارات این بازیکن را برای او برشمرد و گفت: شما 5بار برنده توپ طلای اروپا و 2بار برنده جایزه فیفا به‌عنوان بهترین بازیکن جهان شده‌اید.


عربستان سعودی نخستین کشوری نام گرفته که به روبات سوفیا حق شهروندی اعطا کرد. سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و تشخیص چهره‌هاست.

 

جمهوری سیرالئون برای نخستین‌بار با مشارکت استارتاپ سوئیسی «آگورا» انتخابات ریاست‌جمهوری را با استفاده از بلاکچین برگزار کرد. بلاکچین یک مکانیسم غیرمتمرکز است که در آن تمام اطلاعات در بلاک‌هایی ذخیره می‌شوند که در نهایت دفترکل را شکل می‌دهند.

 

 

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد لپ‌تاپ‌های آینده خود را با صفحه کلید مجازی عرضه کند. در پتنت منتشر شده توسط «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا»، کیبوردی مجازی روی یک نمایشگر به تصویر کشیده شده که حس کار با کیبورد فیزیکی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این کیبورد همه‌کاره بوده و به آیپد هم متصل می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :