• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 18 خرداد 1399
کد مطلب : 102027
+
-

با مردم

   مُبَدِل آبگرمکن  میلیونی
داخل همه پکیج‌های دیواری که در سال‌های اخیر نصب آنها در منازل و ساختمان‌ها به‌جای بخاری و آبگرمکن‌های قدیمی، اجباری شده است، قطعه رادیاتور شکلی از جنس فلز برنج یا مس به‌نام مُبدل وجود دارد که معمولا به‌علت جرم گرفتن در اَثر گردش آب داخل آنها و لزوم شستشو با آب و اسید، بعد از مدتی سوراخ و بی‌استفاده می‌شود و باید حتما تعویض شود، اما قیمت این قطعه وارداتی که تا قبل از گرانی‌ها هم قیمت بالا و چندصدهزار تومانی داشت، حالا به چند میلیون تومان رسیده است که تعویض آن از توانایی مالی بسیاری از مردم خارج است. یعنی کم‌کم قید حمام رفتن را هم بزنیم؟
مهرپرور از تهران 

   خرید اجباری، عرصه را از مسکن مهر هشتگرد بردارند
به‌تازگی مسکن مهر هشتگرد خرید عرصه را برای مالکان مسکن مهر اجباری کرده است و برای ما که از استرس مستأجری و بی‌سرپناهی خواب و خوراک نداریم، تامین هزینه خرید عرصه درد روی درد شده است. حالا که به دور از اقوام و دور از وطن مجبور به زندگی هستیم، اقلا هر روز خرج جدیدی برایمان نسازند.
سروری از هشتگرد

  چقدر تبلیغات ماست؟
مسئولان بررسی کنند ببینند چه خبری شده است که کارخانه‌های تولید ماست این همه تبلیغات می‌کنند و مدام سخن از جایزه و سکه و ماشین است؟ همچنین ببینند چرا ماست را کیلویی بین 22 تا 28هزار تومان می‌فروشند. یعنی ماست هم نخوریم؟
صفرزاده از تهران

   اداره برق هزینه اضافی برای نصب انشعاب می‌خواهد
یک سال پیش درخواست کنتور برق برای منزلم در خیابان شهید جعفری قم را دادم، 6‌ماه است که فیش کنتور را پرداخت‌ کرده‌ام، اما اداره برق هزینه جلوبر سیم تیربرق خیابان را از بنده می‌خواهد! این انصاف است؟ 
رضا از قم

  چرا زندانیان آزاد شده دوره کرونا را برنمی‌گردانند
از قوه قضاییه سؤال داریم که چرا برخی کلاهبرداران و دزدهایی را که به ‌دلیل شیوع کرونا از زندان آزاد شدند به آنجا برنمی‌گرداند. خیلی از این افراد پس از آزادی با خیال راحت و شادمانی کارهای خلاف خود را دوباره شروع کرده‌اند.
خوش‌بین از بهبودی تهران 

   پول گرفتن برای مکالمات 118 را متوقف کنید
اینکه برای تماس با مرکز اطلاعات تلفن از تماس گیرنده هزینه کسر می‌شود، واقعا جای سؤال است. مسئولان قول داده بودند این مورد اصلاح شود که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. توقع داریم این موضوع با فوریت بررسی و کسر هزینه بابت تماس با 118 متوقف شود.
عباس توکلی شهمیرزادی 

   همه تاکسی‌های تهران مجهز به کارتخوان شوند
با توجه به شیوع کرونا، چرا در همه تاکسی‌های خطی تهران، امکانی فراهم نمی‌شود که همانند تاکسی‌های خط مترو صادقیه - میدان پونک، با کارت مترو یا با استفاده از نرم‌افزارهای موجود بتوان کرایه را پرداخت کرد؟ که مجبور به پرداخت دستی پول نباشیم.
محمد مبینی از تهران

   مسکن به حال خود رها شده است
در بحبوحه مشکلات گوناگون آنچه در مورد نظارت بر قیمت مسکن و کنترل اوضاع عنوان می‌شود فقط در حد حرف مانده و در عمل هیچ نظارتی بر قیمت مسکن وجود ندارد. صاحبخانه 30میلیون رهن را به 70میلیون تبدیل کرده و اجاره یک میلیون و 100 را به 2میلیون و 400رسانده است، همه این قیمت‌ها هم از بنگاه‌ها درمی‌آید که هیچ نظارتی روی آنها نیست.

  برای قرعه‌کشی خودرو، ماشینم را فروختم
غیرفعال کردن پلاک خودرو معضلی است که قرعه‌کشی خودرو برای بسیاری مانند من درست کرده. یکی از شرایط ثبت‌نام این بود که باید پلاک فعال خودرو نداشته باشید که برخی امثال من خودروی‌شان را فروختند تا بتوانند در قرعه‌کشی شرکت کنند، حالا اگر برنده نشدیم تکلیف ما چیست؟ قیمت‌ها هم که لحظه‌ای رکورد می‌زند.
حافظی از تهران 

   با حقوق یک و نیم میلیون در شهرستان‌ها هم نمی‌توان زندگی کرد
در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان زندگی می‌کنیم و با حقوق یک میلیون و 500هزارتومان واقعا قادر به اداره زندگی خود نیستیم؛ درحالی‌که دائم خبر از رانت و اختلاس و کم فروشی می‌شنویم و وعده‌هایی که محقق نمی‌شوند. آیا این وضع شایسته کشور ماست؟

  پرداخت هزینه‌های مدارس غیردولتی کمرشکن شده است
در رابطه با هزینه پرداخت مدارس غیردولتی چند نکته داریم: 1- دور از انصاف است هزینه‌ای را بپردازیم که خدمتی در آن انجام نشده است. 2- دانش‌آموزی که حضور فیزیکی سر کلاس نداشته و معلم از طریق تلگرام یا سایر نرم‌افزارها به‌صورت جزوه مطالب را برایش فرستاده و هزینه اینترنت هم با دانش‌آموز بوده و یادگیری چندانی هم نبوده، هزینه چه چیزی را باید بپردازد. 3- مگر نه اینکه موقع ثبت نام مدارس غیردولتی هزینه‌های آب، برق، گاز وخدمات آموزشی را حساب می‌کنند و مجبور به پرداخت این هزینه‌ها می‌شویم، پس چرا دوباره از ما تقاضای پرداخت این هزینه‌ها از اول اسفند را دارند؛ درحالی‌که اصلا مدارس دائر نبوده است.
جمعی از والدین دانش‌آموزان

این خبر را به اشتراک بگذارید