• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 خرداد 1399
کد مطلب : 102013
+
-

دادگاه طبری امروز برگزار می‌شود

دادگاه طبری امروز برگزار می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه ‌قضاییه، صبح امروز به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، در این جلسه، کیفرخواست اکبر طبری و 17متهم دیگر این پرونده قرائت خواهد شد. «اعمال نفوذ در پرونده‌ها» و برخی روابط ناصواب، ازجمله اتهامات طبری است که سخنگوی قوه ‌قضاییه پیش از این به آن اشاره کرده بود.
 به گزارش همشهری، دادگاه طبری قرار بود ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت برگزار شود، اما به گفته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با استعفای وکلا در لحظه آخر، به متهم ۱۰ روز فرصت داده شد تا وکیل جدید انتخاب کند؛ در غیراین صورت وکیل تسخیری برای او انتخاب می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم دادگاه او در دهه دوم یا سوم خرداد برگزار شود. 
طبری، مدیرکل امور مالی و معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در دوره ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بر قوه قضاییه بود که چند روز پس از آغاز ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه، از سمت خود برکنار شد و سپس در تیرماه سال گذشته خبر بازداشتش منتشر شد. بازداشت طبری در راستای سیاست پاکسازی قوه قضاییه از عناصر و قضات فاسد اعلام شد. در این پرونده، حداقل 3قاضی و 20متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید