• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 17 خرداد 1399
کد مطلب : 101968
+
-

مرگ هولناک 3مهاجر غیرقانونی در اثرآتش‌سوزی خودرو

مرگ هولناک 3مهاجر غیرقانونی در اثرآتش‌سوزی خودرو


خودروی حامل مهاجران غیرقانونی که پس از ورود به کشورمان از یزد عبور می‌کرد به‌دلیل برخورد با گاردریل دچار آتش‌سوزی شد و 3مهاجر افغان که داخل صندوق عقب بودند جان باختند.
به گزارش همشهری، روز 14خردادماه امسال مأموران پلیس مهریز در اسان یزد هنگام کنترل خودروهای عبوری به چند دستگاه خودرو که ضمن قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز، مواد‌مخدر نیز قاچاق می‌کردند مشکوک شدند و دستور ایست دادند. مأموران با استفاده از علائم هشدار‌دهنده موفق به متوقف کردن ٣خودرو و دستگیری تعدادی اتباع بیگانه غیرمجاز و کشف مقداری مواد‌مخدر شدند اما راننده یکی از خودرو‌ها با بی‌توجهی به فرمان ایست تلاش کرد با استفاده از سیستم دودزا فرار کند.
سردار بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد در این‌باره گفت: در جریان این فرار مأموران به سوی خودروی حامل مهاجران غیرقانونی تیراندازی کردند و لاستیک آن را هدف قرار دادند اما با وجود پنچری لاستیک، این خودرو بیش از ٨کیلومتر به حرکت ادامه داد تا اینکه به‌علت داغ شدن رینگ‌ها بر اثر اصطکاک و استفاده از سیستم احتراق و دودزا، خودرو آتش گرفت و راننده نتوانست آن را کنترل کند و با گاردریل برخورد کرد.
فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه گفت: در این حادثه متأسفانه 3 نفر از اتباع غیرمجاز که در صندوق عقب بودند بر اثر آتش‌سوزی، در دم فوت و ٨نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد ۴نفر به‌صورت سر پایی درمان و از بیمارستان ترخیص شدند. همچنین راننده خودرو به همراه چند نفر دیگر از سرنشینان این خودرو فرار کردند که تلاش‌ها برای دستگیری آنها ادامه دارد. در همین حال، ترحمی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در این‌باره به خبرگزاری صداوسیما گفت: به همه مالکان و رانندگان خودرو‌های حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و مواد‌مخدر برای تردد در محور‌های مواصلاتی استان یزد هشدار می‌دهم که با آنها برخورد جدی و قاطع خواهد شد. قطعا ورود اتباع بیگانه فقط با پروتکل‌های بین‌المللی و با کارت آمایش و با پاسپورت، مجاز است. از سوی دیگر مرتضی خرمی رایزن کنسولگری افغانستان در شهر زاهدان تعداد سرنشینان این خودرو را ۱۴نفر اعلام کرد و گفت یکی از آنها از اتباع پاکستان بود و بررسی‌ها درخصوص چگونگی وقوع این حادثه آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید