• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 خرداد 1399
کد مطلب : 101858
+
-

کی چی گفت؟


حسین ذوالفقاری
رئیس کمیته اجتماعی ستاد مدیریت کرونا




اصناف و واحدهای بازگشایی شده درصورت بی‌توجهی به اصول و پروتکل‌های بهداشتی به سرعت و بدون کم و کاست با محدودیت‌های قبلی ‌مواجه خواهند شد. رئیس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا با بیان این حرف‌ها گفته است که صنف‌های متخلف با پلمب و تعطیلی مواجه خواهند شد. «حسین ذوالفقاری» به ایلنا گفته، اولویت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، صیانت و مراقبت از سلامت مردم است و نباید با تداوم بازگشایی‌ها، این علامت را به جامعه بدهیم که همه‌‌چیز در حال عادی شدن است. به گفته او گزارش‌ها از برخی نقاط کشور حکایت از افزایش شمار مبتلایان در هفته اخیر است.


مینو رفیعی
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی




بعد از شیوع کرونا و شرایط خاص بیمارستان‌های کشور غربالگری بینایی کودکان 3تا 6ساله و   شنوایی‌سنجی نوزادان مدتی متوقف شد. حالا با تهیه پروتکل غربالگری در شرایط ویژه و ابلاغ آن به استان‌ها  این فرایند مجددا شروع شده است. این خبر را رفیعی، معاون سازمان بهزیستی اعلام کرده و گفته است: این فرایند در شرایط فعلی به شکل پیچیده‌تر اما ایمن‌تر انجام می‌شود تا مشکلی برای نوزادان ایجاد نشود. برنامه کشوری غربالگری بینایی کودکان که هرسال  آبان‌ماه انجام می‌شد، به‌دلیل احتمال شدت یافتن شیوع کرونا در نیمه دوم امسال به تیرماه منتقل شده است.


مسعود مردانی
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا




یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به‌نظر می‌رسد ترس مردم از کرونا ریخته است ودر مقایسه با قبل کمتر  بهداشت  فردی و اجتماعی را رعایت می‌کنند.«مسعود مردانی» که عضو ستاد ملی مقابله با کرونا هم هست، گفته نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا بیشتر شده است. به گفته او استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان در حال گذران موج دوم اپیدمی هستند و در تهران هم موج دوم به‌صورت بسیار آهسته و بطئی پیش می‌رود. او گفته درصورت بی‌تفاوتی مردم و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی، باید منتظر موج سوم هم باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید