• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101792
+
-

کی چی گفت؟



علیرضا رئیسی
معاون بهداشت وزارت بهداشت


 «کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است؛ بلکه با همان قدرت به‌ کار خود ادامه می‌دهد و نباید در فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها تعلل کرد.»  علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت گفته؛ گرمای هوا منجر به از بین رفتن ویروس نمی‌شود و اگر چنین بود مناطق گرمسیری ایران به این بیماری گرفتار نمی‌شدند.  در دنیا رتبه دوم و سوم ابتلا به کرونا مربوط به برزیل و روسیه است؛ برزیل منطقه گرم و مرطوب است و روسیه هم منطقه‌ای با آب‌وهوای سرد است. بنابراین ارتباط معناداری بین دمای هوا و ویروس وجود ندارد.



شهناز سجادی
دستیار‌حقوق‌شهروندی‌رئیس‌جمهور


حادثه تکان‌دهنده قتل رومینا همچنان نقل محافل و صحبت‌های مردم است. 
شهناز سجادی، دستیار حقوق شهروندی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان گفته است که این لایحه همچنان در نوبت لوایح دولت قرار دارد و همچنان منتظر بررسی آن توسط کمیسیون لوایح هستیم. 
البته به‌دلیل وقوع اتفاق اخیر برای رومینا اشرفی بررسی آن در اولویت قرار گرفته و با دستور رئیس‌جمهور فرایند بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان خارج از نوبت و با اولویت آغاز می‌شود.



اکبر افتخاری
مدیرعامل صندوق بازنشستگی


بازنشستگان خیلی وقت است که خبرهای مربوط به پرداخت معوقاتشان را دنبال می‌کنند.  اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفته که حقوق خرداد بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ماه‌های فروردین و اردیبهشت واریز می‌شود. حق عائله‌مندی با 15درصد افزایش به دریافتی ماهانه بازنشستگان اضافه خواهد شد.  صحبت‌‎های او درباره همسان‌سازی حقوق، تکرار همان حرف‌های پیشین است؛ با این تفاوت که او گفته کمیته ویژه حقوق و همسان‌سازی‌ تشکیل شده و به‌دنبال یک فرمول مشخص برای اثرگذاری لازم در بودجه سال۱۴۰۰ است.



غلامحسین مهر علیان
مدیرکل دارو


 درحالی‌که رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت گفته که این دارو تا پایان خرداد در دسترس خواهد بود، غلامحسین مهر علیان، مدیرکل دارو و فرآورده‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو گفته نمی‌توان زمان دقیقی برای تامین این دارو اعلام کرد: «در شرایط سختی هستیم، انتقال پول به خارج مشکل است و برای واردات دارو پرواز نیست.» در کوران نگرانی‌های بیماران کلیوی مهرعلیان با ادبیاتی دور از انتظار به خبرگزاری ایرنا، گفته است: « داروی سلسپت برای بیماران پیوندی حکم بنز را دارد. ما در شرایطی هستیم که نمی‌توانیم حرف از بنز بزنیم، بیماران پیوندی اگر پراید هم پیدا کردند سوار شوند و هر داروی دیگری بود مصرف کنند.» 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید