• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101428
+
-

لیگ برگزار نشود تیم‌ها ورشکسته می‌شوند

مشاور ارشد فدراسیون فوتبال: فوتبال سرگرمی نیست، نیاز است

محمد زارعی

مشاور ارشد فدراسیون فوتبال معتقد است لیگ تحت هر شرایطی باید برگزار شود وگرنه تیم‌ها ورشکسته می‌شوند. غلامرضا بهروان درباره شروع مجدد بازی‌های لیگ به روزنامه همشهری گفت: «همه دارند خودشان را آماده می‌کنند تا لیگ را تحت هر شرایطی برگزار کنند. هم باشگاه‌ها، هم فدراسیون و هم سازمان لیگ همگی در حال آماده‌شدن برای بازی‌ها هستند. از آن طرف هم ستاد مبارزه با کرونا پروتکل‌هایی را اعلام کرده و تأکید هم دارد که این پروتکل‌ها دقیقا باید اجرا شود. هرچند یک مقدار سخت است.»
بهروان درخصوص نامه 4باشگاه خصوصی کشور و درخواست آنها برای تعطیلی لیگ برتر گفت: «هزینه باشگاه‌های دولتی از سوی دولت تامین می‌شود اما باشگاه‌های خصوصی که قبل از هر بازی باید تست بدهند هزینه‌هایشان سنگین می‌شود. هر بازی حدود 50میلیون تومان هزینه دارد. وزارت ورزش، وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی باید کمک کنند. حالا ما از رشته فوتبال صحبت می‌کنیم اما همه رشته‌ها همینطور است. اگر ما می‌خواهیم هر بازی تست کرونا بگیریم -آن هم تستی که ضریب خطایش کم باشد- برای هر نفر 600، 700هزار تومان هزینه می‌شود. هر تیم هم 30نفر عضو دارد و هزینه هنگفت خواهد بود. این شرایط در کشور آلمان هم هست. انجام این تست‌ها مهم است. البته این نمی‌شود که باشگاه‌های خصوصی اعلام کنند ما در لیگ شرکت نمی‌کنیم. به هرحال ورزش فوتبال یک نیاز است و سرگرمی نیست.»
مشاور ارشد فدراسیون فوتبال درباره اینکه در برخی تیم‌های لیگ برتری بازیکنان دچار بیماری کرونا شده‌اند گفت: «این موضوع در همه مشاغل هست. ولی اگر مسائل بهداشتی رعایت شود همه‌گیری قطع می‌شود. در کشورهایی که لیگ‌شان به‌دلیل کرونا تعطیل شد دولت به باشگاه‌ها کمک مالی کرد، ولی ما اگر بازی‌ها را لغو کنیم باشگاه‌هایمان ورشکسته می‌شوند و به ورطه نابودی می‌افتند. من سؤالم این است اگر الان لیگ را برگزار نکنیم در مهر و آبان که احتمالا بیماری تشدید خواهد شد چه کار باید کرد؟!» او اضافه کرد: «لیگ یک ‌ماه دیگر برگزار می‌شود و معلوم هم نیست تا آن موقع شرایط چطور خواهد بود اما به‌نظرم شاید شرایط بهتر شود. البته ما پیش‌بینی این را هم کرده‌ایم که اگر در اواسط تمرینات تیم‌ها یا حین برگزاری مسابقات بیماری کرونا تشدید شد چه تدابیری داشته باشیم. اگر همه افراد وظایف خودشان را درست انجام دهند مشکلی پیش نمی‌آید. مگر می‌شود مثلا کارخانه‌هایی که دوباره شروع به ‌کار کرده‌اند به‌خاطر اینکه ممکن است 2ماه دیگر کرونا تشدید شود از الان کارخانه را تعطیل کنند؟! فوتبال هم همینطور است، باید برگزار شود تا ببینیم در آینده چه می‌شود.»
بهروان با اشاره به اشتغال‌زا بودن فوتبال گفت: «من باز هم تأکید می‌کنم که فوتبال سرگرمی نیست و امروزه دیگر یک نیاز محسوب می‌شود. ضمن اینکه اشتغال‌زایی هم دارد و اگر نباشد کسب‌وکار خیلی‌ها دچار رکود می‌شود. ما حتی درنظر داریم به مرور اگر فضا مناسب بود با رعایت فاصله‌گذاری شرایطی را فراهم کنیم تا تماشاگران هم به ورزشگاه بیایند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید