• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101416
+
-

کولاکوویچ از ایران شکایت می‌کند؟

فدراسیون برای پرداخت طلب 65‌هزار دلاری مربی سابق خود با مشکل روبه‌رو شده است

هیچ بعید نیست کار ایگور کولاکوویچ برای گرفتن پولش از فدراسیون والیبال ایران به شکایت کشیده شود. این مربی صربستانی تا پایان بازی‌های المپیک با فدراسیون والیبال ایران قرارداد داشت اما داورزنی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون والیبال پس از به تعویق افتادن یکساله بازی‌های المپیک تصمیم گرفت قرارداد او را فسخ کند و سراغ یک‌سرمربی بزرگ برود، سرمربی که به‌نظر می‌رسید ولاسکو باشد. با وجود این هنوز تکلیف سرمربی جدید تیم ملی مشخص نشده و جالب اینکه فدراسیونی‌ها تکلیف هزینه مالی قرارداد فسخ شده کولاکوویچ را هم مشخص نکرده‌اند! براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، فسخ قرارداد با مربی صربستانی برای فدراسیون هزینه‌ای 65‌هزار دلاری داشته است. مهم‌تر اینکه 2بحث در پرداخت این بدهی مطرح است. اول اینکه فدراسیون می‌تواند این مبلغ را تامین کند و دوم اینکه فدراسیون چطور می‌خواهد آن را به‌دست کولاکوویچ برساند. البته میلاد تقوی، دبیر فدراسیون والیبال مدعی است پول کولاکوویچ آماده است. تقوی در این خصوص به میزان گفته است: «مبلغی که باید به کولاکوویچ پرداخت شود، آماده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. متأسفانه بعضی دوست دارند موضوع طلب کولاکوویچ را به بحران تبدیل کنند.»
با توجه به تحریم‌ها فدراسیون‌های ورزشی ایران نمی‌توانند در سطح بین‌المللی پولی را جابه‌جا کنند. این مشکل بعید نیست که برای فدراسیون والیبال دردسرساز شود. تقوی این مشکل را تأیید کرده و گفته است: «چگونگی پرداخت این مبلغ خارج از توانمندی فدراسیون است. اگر چاره‌ای برای پرداخت طلب کولاکوویچ نباشد پرداخت حضوری به این مربی یکی از گزینه‌ها خواهد بود.» 
از صحبت‌‌های تقوی این برداشت شده که او و فدراسیون منتظر هستند ایگور برای گرفتن طلبش به ایران بیاید اما آیا او حاضر است این کار را انجام بدهد؟ نزدیکان کولاکوویچ می‌گویند، او تصمیمی برای آمدن به ایران ندارد. فراموش نکنیم کرونا رفت‌وآمد‌ها را محدود کرده و در این شرایط حداقل تا 2ماه آینده هیچ رفت‌وآمدی بین ایران و صربستان انجام نخواهد شد. اگر ایگور بخواهد هم در این مدت نمی‌تواند به ایران بیاید. حتی اگر مسئولان فدراسیون تصمیم داشته باشند این پول را خودشان دستی به کولاکوویچ هم برسانند، امکانش نیست. تأکید کولاکوویچ این است که فدراسیون ایران طبق قرارداد موظف است این پول را به او برساند و اگر این پول روزهای آینده به‌دست او نرسد، ترجیح می‌دهد از مراجع قانونی پیگیر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید