• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101407
+
-

سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رکاب‌زنی برخی از شهرداران

سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رکاب‌زنی برخی از شهرداران

سه‌شنبه‌های بدون خودرو که از زمان حضور و دوچرخه‌سواری پیروز حناچی به‌عنوان شهردار تهران در شهر باب شد، همچنان در شهرداری اجرا می‌شود. حناچی در مدت یک سال و نیم گذشته هر سه‌شنبه با دوچرخه در شهر تردد کرده یا با مترو بر سر کار حاضر شده است و مدیران شهری نیز به‌عنوان الگویی مناسب در این مسیر حرکت می‌کنند. او دیروز نیز فاصله میدان توحید تا خیابان بهشت را رکاب زد.

از سوی دیگر دیروز در نخستین سه‌شنبه خردادماه و در چهارمین اجرای این پویش در شهرداری منطقه 13، مرتضی رحمان‌زاده، شهردار این منطقه به همراه جمعی از معاونین و مدیران شهری محدوده ناحیه 3، حدفاصل میدان امامت و سی متری نیروی هوایی را تا ساختمان اداری ناحیه ۳ رکاب زده و در بازدید میدانی معبر به معبر مشکلات و مسائل شهری این ناحیه را بررسی و احصا کردند. مباحثی ازجمله اجرای پروژه‌های مشارکتی، رنگ در شهر، مناسب‌سازی‌ فضاهای شهری برای کلیه اقشار جامعه، هویت‌بخشی به محلات و جلب حداکثری مشارکت شهروندان، تلاش حداکثری جهت ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف و... ازجمله تأکیدات شهردار منطقه در این بازدید بود. همچنین با اجرای پنجمین پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پیمان پورنصر، شهردار منطقه 16به اتفاق معاونین و مدیران منطقه، محله یاخچی‌آباد را با دوچرخه رکاب زدند. در این بازدید با رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از دوچرخه با درنظر گرفتن اصول بهداشتی، زمین‌های رها شده، پروژه‌های محله‌محور و آخرین وضعیت نگهداشت شهر، اسکان کارگری، فضای سبز، پروژه‌های عمرانی و ورزشی و... در سطح ناحیه 4مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.
مدیران شهری منطقه 10نیز برای تحقق شعار «تهران شهری برای همه» از میدان آزادی تا محل کار را رکاب زدند. جمعی از معاونین، مدیران و پرسنل با هدف ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و پاک از میدان آزادی تا محل کار را با دوچرخه رفتند. این برنامه با هدف توسعه فرهنگ و ترویج استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و پاک و به‌منظور کاهش در روند ترافیک و همچنین آلودگی هوا برگزار شد تا علاوه بر تغییر رویکرد شهری از خودرومحوری به دوچرخه‌محوری، شتاب بیشتری به ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی داده شود.
همچنین وحیدرضا انارکی‌محمدی، شهردار منطقه15با استفاده از تاکسی به ناحیه 4رفت و همراه معاونین، مدیران ستادی، شهردار ناحیه4و اعضای شورایاری محله رضویه از پروژه‌های کوچک‌مقیاس این ناحیه بازدید کرد. این پروژه در زمینی به مساحت 2000مترمربع برای احداث زمین روباز والیبال، بسکتبال و فوتسال در محله رضویه درنظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید