• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 7 خرداد 1399
کد مطلب : 101405
+
-

اخبار کوتاه/شهر

  ایجاد نخستین شهرک نوآوری جنوب پایتخت در منطقه 19
علی توکلی، شهردار منطقه19 تهران
تفاهمنامه احداث شهرک نوآوری با حضور دکتر قادری‌فر معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، شهرداری منطقه19 و متولی موقوفه جراح تهرانی در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری امضا و تبادل شد. مطالعات و تهیه طرح توجیهی و امکان‌سنجی شهرک نوآوری توسط دانشگاه صنعتی‌شریف صورت گرفته است. این شهرک در زمینی به مساحت 27هکتار احداث می شود و در اختیار استارتاپ‌های صنعتی قرار می‌گیرد تا طرح‌ها و ایده‌های جدید صنعتی خود را طراحی و ارائه کنند. (همشهری)

  ضدعفونی و نظافت 245میدان و بازار میوه و تره‌بار پایتخت 
سیدسعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران 
عملیات ضدعفونی و نظافت کلی 245میدان و بازار میوه و تره‌بار پایتخت با استفاده از فرصت دوروزه تعطیلات «روز جهانی قدس» و عید سعید فطر انجام شد. شبکه گسترده میادین و بازارهای میوه و تره‌بار پایتخت از امروز با تمام ظرفیت در خدمت شهروندان خواهد بود و تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر میوه و تره‌بار، ارزاق و مایحتاج عمومی مورد نیاز شهروندان را نیز در این مراکز آماده و مهیا کنیم. اختلاف قیمت میادین با میانگین قیمت‌های سطح شهر در حبوبات به 23.5درصد، گوشت گوسفند به 20.5درصد، گوشت گوساله به 18.5درصد، گوشت مرغ به 8.5درصد و تخم‌مرغ به 13درصد می‌رسد. (فارس)

  تعلل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در ارائه لایحه سازمان گردشگری
مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران 
لایحه ایجاد سازمان گردشگری در شهر تهران باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی به شورای شهر ارائه شود اما تاکنون این امر به سرانجام نرسیده و پیگیر آن هستیم. معاونت برنامه‌ریزی شهرداری باید این لایحه را به شورای شهر ارائه دهد. معاونت برنامه‌ریزی معتقد است این امر باید در قالب کلی ساختار شهرداری دیده شود ولی شورای شهر معتقد است باید موضوع ایجاد سازمان گردشگری به‌صورت مجزا ارائه شود تا زودتر به سرانجام برسد. اهمیت گردشگری در حال افزایش است و بعد از کرونا گردشگری شهری رونق بیشتری خواهد داشت؛ ضمن اینکه از این حوزه درآمدهایی برای شهرداری پیش‌بینی شده است. نه‌تنها مدیریت شهری بلکه دولت هم به این نتیجه رسیده که گردشگری می‌تواند به ایجاد درآمد کمک کند. گردشگری می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر درآمد ثابت شهرداری تأثیرگذار باشد و باعث نشاط اجتماعی و همبستگی ملی شود. (فارس)

این خبر را به اشتراک بگذارید