• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101354
+
-

۳۰۰میلیون برای لامینور و دیگران

۳۰۰میلیون برای لامینور و دیگران

بالاخره نخستین چک‌های حمایتی سازمان سینمایی قرار است امضا شود تا 300 میلیون وام با بهره 4درصدی به سازندگان فیلم‌هایی برسد که قرار بود از اسفند۹۸تا بهار۹۹ روی پرده سینماها به نمایش درآیند.
یک مرور کوتاه بر خبرهای زمستانی درباره اکران سینماها نشان می‌دهد که قرار بود چند ترقه جذاب در میدان سینماها منفجر شود و سالن‌ها با ذوق تماشاگران نوروزی غرق استقبال و رونق شوند. در همان روزها خبر اکران خوب، بد، جلف۲ منتشر شد که البته چند روزی هم به نمایش درآمد و در همان روزهای کوتاه هم فروش خوبی داشت. به‌جز فیلم پیمان قاسم‌خانی، سینماها قرار بود با فیلم جدید داریوش مهرجویی رونق بگیرند. لامینور با انبوه بازیگران درجه یک‌اش هرچند پا به جشنواره فجر نگذاشت اما فیلم خوش اقبالی به‌نظر می‌رسد. فیلم داریوش مهرجویی همیشه هواداران ثابت خودش را دارد اما گام لامینور در سالن‌ها طنین‌انداز نشد تا نعره ترسناک کرونا بیشتر به گوش بیاید.
پسرکشی ساخته محمدهادی کریمی هم ازجمله فیلم‌های انتخابی برای اکران نوروز بود که احتمالا حالا در صف دریافت وام 300میلیونی قرار دارد. زن‌ها فرشته‌اند را محمدحسین فرح‌بخش ساخته و از اکران نوروز جا ماند و به این فهرست باید 2 فیلم بازیوو و لاله را هم افزود.
البته سازمان سینمایی قرار است به ۲۱ فیلم سینمایی که برای اکران نوروز آماده بوده‌اند این وام را پرداخت کند. وام سازمان سینمایی البته قرار است به فیلم‌های دولتی پرداخت نشود ولی فارغ از این تصمیم باید به این نکته اشاره کرد که چگونه ۲۱فیلم برای اکران نوروز و حالا دریافت وام 300میلیونی فهرست شده است. با احتساب اینکه احتمالا خروج و لاله به دلیل حمایت‌های دولتی در ساخت در فهرست این فیلم‌های مشمول دریافت وام قرار نمی‌گیرند یافتن نام فیلم‌های خواهان دریافت وام 300میلیونی پیچیده‌تر هم می‌شود. حرف از حدود یک‌چهارم کل تولیدات سینمای کشور است که ظاهرا قرار بوده برای اکران در همین ایام کرونایی در نوبت پخش قرار داشته باشند.  هرچند وام 300میلیونی هزینه چندانی برای عبور از روزهای کرونایی سینما نیست اما صف طولانی درخواست‌کنندگان هم جای تعجب دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید