• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10135
+
-

نقش افسانه‌های دریایی بر فرش خاکی جزیره

در این فرش به نشانه‌های نوروز، افسانه‌های دریایی جزیره هرمز و روایت‌ها و قصه‌های قدیم مردم جزیره اشاره شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از رونمایی هفتمین فرش خاکی در ۲۸ اسفند در جزیره هرمز خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا درویش نژاد گفت: هفتمین فرش خاکی در ابعاد ۱۳۰۰ مترمربع و با ۱۲ نوع خاک رنگی جزیره هرمز به مناسبت ایام نوروز اجرا و در ۲۸ اسفند، با حضور مقامات و مسئولان، رونمایی می‌شود.
وی افزود: تمام مراحل ساخت این فرش توسط هنرمندان جزیره هرمز طراحی و اجرا شده است و بیش از ۵۰ نفر در ساخت آن همکاری داشته‌‌اند که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنیم.مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش و تاثیر فرش خاکی در معرفی جزیره هرمز به گردشگران، گفت: جزیره هرمز یک گنبد نمکی فعال است که باعث تنوع رنگی بی‌شمار در این جزیره شده است. همین امر باعث شد که هنرمندان هرمزگان اقدام به اجرای فرش خاکی کنند که تاثیر بسزایی در بهبود اشتغال و معیشت مردم جزیره داشته است.

درویش‌نژاد، با اشاره به طرح فرش امسال، گفت: هفتمین فرش توسط مهدی درویشی از هنرمندان جزیره هرمز طراحی شده است که در آن به نشانه‌های نوروز ، افسانه‌های دریایی جزیره هرمز و روایت‌ها و قصه‌های قدیم مردم جزیره اشاره شده است.وی حفاظت و صیانت از خاک‌های جزیره هرمز را برای آیندگان، از لحاظ زیست‌محیطی، یک ضرورت دانست و افزود: بر همین اساس، هنرمندان سعی کرده‌‌اند از خاک‌های مازاد معدن و خاک‌های مشابه استفاده کنند.
هفتمین فرش خاکی جزیره هرمز، با حضور مردم و مقامات مختلف، ساعت ۹ صبح  ۲۸ اسفند ماه، رونمایی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید