• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101144
+
-

باید کی‌روش را غل و زنجیر می‌کردیم؟

به بهانه یک جنگ زرگری در فدراسیون؛ این آشغال زیر هیچ فرشی جا نمی‌شود

یادداشت
باید کی‌روش را غل و زنجیر می‌کردیم؟

رسول بهروش

الان فضا طوری شده که هر روز یک عده آدم مصاحبه می‌کنند و در مورد عوامل فراری دادن کارلوس کی‌روش از ایران حرف می‌زنند. هرکسی از هرکسی خوشش نمی‌آید، همان طرف را مقصر کوچ کارلوس به شمار می‌آورد و خلاصه به این بهانه هرروز شاهد یک مشت افشاگری کور و بی‌مزه در فضای فوتبال کشور هستیم. این وسط اما یک نکته مهم و کلیدی به کلی فراموش شده؛ اینکه کارلوس کی‌روش رفت، چون باید می‌رفت. بسیار ساده است که وقتی شما پیشنهاد تیم ملی کلمبیا را با 2برابر دستمزد ایران در جیب داری، آن را قبول خواهی کرد. اصلا کدام عقل سلیمی حاضر است پیشنهاد یکی از 10تیم برتر رنکینگ فیفا را رد کند و بعد از 8سال حضور در ایران، همچنان این تجربه کهنه را بیازماید؟ با این تفاسیر مگر رفتن کارلوس از ایران قصور بوده که برایش دنبال مقصر هستید؟
یک عده طوری مغلطه می‌کنند که انگار اگر تمام مردم کشور موافق کی‌روش بودند، هیچ نقدی علیه او نوشته نمی‌شد و صغیر و کبیر جلوی قدومش خم می‌شدند (همانطور که خیلی‌ها شدند!) او هرگز از ایران نمی‌رفت، تا لحظه مرگ در کشورمان می‌ماند و لابد آخرش هم می‌توانستیم جسدش را همین جا مومیایی و دفن کنیم! یک مربی 8سال در این فوتبال کار کرده، نقاط قوتی داشته و نقاط ضعفی هم؛ در نهایت دوره‌اش به پایان رسیده و چون یک پیشنهاد خیلی بهتر به‌دست آورده، از ایران رفته است. کجای این داستان عجیب و غریب است که یک عده هنوز دارند گناه رفتن او را گردن هم می‌اندازند؟ کارلوس کی‌روش در مجموع به فوتبال ایران خدمت کرد و این مسئله قابل انکار نیست، اما معایبی هم داشت که قطعا باید نقد می‌شد؛ به‌عنوان مثال هرکس از دیپورت تحقیرآمیز 6بازیکن تیم ملی از اردوی خارجی به‌خاطر اختلاف کی‌روش با یک مربی باشگاهی دفاع کند، در درجه اول حریت و آزادگی خودش را نقض کرده است.
در نهایت مربی پرتغالی با همه محاسن و معایبش رفته است و اگر امروز احساس می‌کنیم دل‌مان برای او تنگ شده، مهم‌ترین دلیلش گندزدن تاریخی فدراسیون در انتخاب جانشین او و قرارداد وحشتناکی است که با مارک ویلموتس بسته شد. بنابراین بهتر است عزیزان فدراسیون‌نشین به این جنگ زرگری خاتمه بدهند و اینقدر همدیگر را مقصر رفتن کی‌روش ندانند. کارلوس به‌خاطر پیشنهاد خوبی که داشت از ایران رفت، اما شما باید لیاقت و کفایت کافی را به‌منظور استخدام یک جانشین شایسته برای او می‌داشتید که متأسفانه نداشتید. قرارداد ویلموتس شاهکار دسته‌جمعی همه شماست؛ آشغالی که نمی‌توانید آن را زیر فرش کی‌روش و یک مشت جنجال تاریخ‌ مصرف گذشته جارو کنید!

این خبر را به اشتراک بگذارید