• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100900
+
-

قرارداد تأمین ۱۱۱دستگاه پله‌برقی ساخت داخل برای خط۷

قرارداد تامین ۲۳۰دستگاه پله‌برقی ساخت داخل منعقد شد. از این تعداد، ۱۱۱دستگاه در خط۷، ۵۰دستگاه در خط ۴ و ۷۰ دستگاه در خط6 نصب خواهند شد.
به گزارش همشهری، علی امام، مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: این پله‌ها طی قراردادهای جداگانه با 3سازنده مختلف داخلی در حال انعقاد هستند که از این تعداد، ۱۶دستگاه پله‌برقی ایستگاه برج میلاد تا مرداد‌ماه و ۱۰دستگاه پله‌برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر‌ماه نصب خواهند شد و درصورت تامین منابع مالی، ۶۴دستگاه از آنها نیز تا پایان امسال در خط7 متروی تهران به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین در جهت حمایت از تولید داخل، قرارداد ۷۰دستگاه آسانسور برای خط7، ۵۰دستگاه آسانسور خط۶ و ۴۹دستگاه آسانسور خطوط۲، ۳ و ۴ نیز به سازندگان داخلی ابلاغ شده است. امام با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پروژه حدود ۴۰۰۰میلیارد ریال است که در فازهای مختلف و متناسب با برنامه زمانبندی افتتاح ایستگاه‌ها ابلاغ خواهند شد، خاطرنشان کرد: این پله‌برقی‌ها و آسانسورها محصول تلاش متخصصان کشور و ساخت داخل است. او با اشاره به تلاش‌های کارگروه ساخت داخل متروی تهران برای بومی‌سازی‌ قطعات و تجهیزات مختلف در مترو گفت: از فروردین ۹۸، به‌دلیل تحریم و در جهت پیشبرد اهداف ملی و صرفه‌جویی ارزی، کارگروهی مشتمل بر متخصصین و مشاورین حوزه ریلی در متروی تهران شکل گرفت. هدف و وظیفه این کارگروه، شناسایی تولید‌کنندگان مستعد و صاحب صلاحیت برای بومی‌سازی‌ تجهیزات ریلی مورد نیاز مترو بوده است.

ساخت ایستگاه جدید در خط3
ساخت یک ایستگاه تقاطعی جدید با کدG3 در تقاطع خیابان ولیعصر و امام‌خمینی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. ایستگاه‌های تقاطعی برای مسافران شبکه مترو بسیار کارساز و ضروری است، چرا که سبب جابه‌جایی مسافران به سهولت در خطوط می‌شود. در طرح اولیه ساخت خطوط2و 3، دارای یک ایستگاه تقاطعی در محل تقاطع خیابان ولیعصر و خیابان امام‌خمینی در حوالی دانشگاه افسری امام علی بوده است. همان سال‌ها به‌علت وجود یک‌سری مشکلات، این ایستگاه از طرح اولیه حذف شد. به گفته امام، از نگاه مدیریت شهری فعلی، این ایستگاه باید ساخته شود تا 2خط مهم و مملو از مسافر شبکه مترو، یک ایستگاه تقاطعی داشته باشند. اجرای این ایستگاه با تمام مشکلات موجود در دستور کار قرار گرفته است. یکی از مشکلات اساسی این ایستگاه، گرم بودن خط2و 3 است چرا که قطار داخل خطوط حرکت می‌کند و فعالیت را بسیار سخت‌تر می‌کند. اما اجرای این طرح جزو ضرورت‌های شهر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید