• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100871
+
-

حاشیه سیاست

  تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت در جلسه روز گذشته کمیسیون خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی ادامه داد: در ماده‌یک این طرح، همه دستگاه‌های کشور موظف می‌شوند با استفاده از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند به‌ویژه مقابله با اقدامات جنگ طلبانه، تروریستی، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین و اشغال سرزمین‌های کشورها ازجمله جولان. این نماینده مردم در مجلس دهم بیان داشت: در ماده۲ تأکید بر اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از پایتختی قدس به‌عنوان پایتخت فلسطین شده است.(ایرنا)

   پیام تسلیت رئیس‌جمهور برای حسین کاظم‌پور‌اردبیلی
رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت مرحوم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک را تسلیت گفت. حسن روحانی اظهارداشت: این تلاشگر پیشکسوت عرصه سیاست و مدیریت که طعم تلخ ترور و خشونت را در اوایل انقلاب چشید و بسیاری از یاران مبارز خود را در جریان بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی از دست داد، با قبول سمت‌های مختلف خدمتگزاری در سنگرهای گوناگون ازجمله در وزارتخانه‌های بازرگانی، امور خارجه و نفت و ارائه خدمات صادقانه، کارنامه ارزنده‌ای از خود برجا گذاشت که نام و یادش را ماندگار خواهد کرد. (ایرنا)
 
 در افطاری لاکچری شام ندادند

محمد رشیدی، منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم درباره مباحثی که چهره‌هایی مثل احمدامیرآبادی و الیاس نادران مبنی بر افطاری لاکچری مطرح کرده‌اند گفت: «من در جلسه فراکسیون زاگرس‌‌نشینان حضور داشتم، ولی نه شامی دیدم و نه در آن جلسه شامی خورده‌ام که به ضیافت اشرافی و لاکچری تعبیر می‌شود.»  منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم این جلسه را به‌منظور آشنایی منتخبان زاگرس نشین مجلس یازدهم با یکدیگر دانست و به خبرآنلاین گفت: «این جلسه برای آشنایی منتخبان دور جدید مجلس بود و تشکیل فراکسیون زاگرس‌نشینان مربوط به این دوره نیست و از قبل و ادوار گذشته هم این فراکسیون فعال بوده است. منتخبان زاگرس‌نشین با یکدیگر آشنا شدند و به این نتیجه رسیدند که مشکلات این منطقه که معضلات بیشتری دارند، با همراهی یکدیگر زودتر حل شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید