• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100844
+
-

در حاشیه سیاست

  جایگاه مجلس در دوره دهم تنزل یافت
عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم گفت: در این دوره امتیازگیری نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی و آلوده‌سازی نمایندگان از سوی این دستگاه‌ها بیشتر متوجه قوه مقننه شد و مجلس از این لحاظ لطمه‌ای جدی دید. علت عمده رشد این آفت، نبودن یک جریان قوی در مجلس بود. هیچ جریانی در مجلس دهم بر دیگری برتری نداشت و با توجه به گرایش جریان امید به دولت، وزن دولت در مجلس تقویت شده بود. مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: در مواقعی شاهد بی‌وزنی بر مجلس بودیم که این معضل موجب شد به جایگاه مجلس در ساختار سیاسی نظام لطمه وارد شود. مجلس در ساختار سیاسی کشور دارای موقعیت پراهمیتی است، ولی خود نمایندگان به دلایل مختلف این جایگاه را تنزل دادند.

  عکسی که رهبر انقلاب نشان شهید سلیمانی داد
باشگاه خبرنگاران جوان خاطره‌ای از فرمانده سابق نیروی قدس سپاه  درباره گفت‌وگوی خود با رهبر انقلاب را منتشر کرده است؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این خاطره را چنین نقل می‌کند: «یک‌بار آقا مرا صدا زدند و اشاره کردند که جلو بیا، وقتی نزدیک رفتم، کتابی را که در دستان‌شان بود، باز کردند و عکس چند تن از شهدا را نشان من دادند؛ شهید باکری، شهید باقری و شهید زین‌الدین. یکی از عکس‌ها، عکس خودم بود. آقا به من گفتند که عکس شما با بقیه عکس‌ها چه مطابقتی دارد؟ من هم از اینکه عکس دوران جوانیم بود، عرض کردم ما هم سن و سال بودیم. آقا فرمودند: آنها وظایف خود را انجام دادند و رفتند. مصلحت خداوند بر این بود که شما بمانید و باشید و کاری که چه بسا سخت‌تر از کار آنهاست، انجام دهید. اگر شما نباشید، چه‌کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد؟»

  جذب اصولگرایان؛ افتخار اصلاح‌طلبان
الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس دهم و قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب به اعتقاد بنده بی‌هویت شده‌اند، به تسنیم گفت: امروز هم آقای لاریجانی و هم آقای روحانی اصلاح‌طلب هستند و هر دو آنها از گفتمان اصولگرایی عبور کرده‌اند. به‌طور کلی یکی از افتخارات ما اصلاح‌طلبان این است که شخصیت‌های اصولگرا را به شکل محترمانه از اصولگرایی عبور داده و به اصلاح‌طلبی سوق داده‌ایم که این مسئله تنها محدود به آقای روحانی و آقای لاریجانی نیز نمی‌شود و در گذشته نیز آقای ناطق نوری چنین وضعیتی داشته است.

  رگبار پیامکی نمایندگان
علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در روزهای آخر ‫مجلس دهم‬، ‫نمایندگان‬ با رگبار پیامک‬‌های صنفی بازنشستگان‬ و ‫معلمان نهضت سوادآموزی‬ برای تصویب طرح‌های سه‌فوریتی جهت حمایت از آنها مواجهند که در نوع خود جالب است.» رحیمی نوشت: «ضرورت‌ها و اولویت‌ها قابل درک است اما ۷خرداد، آغاز مجلسی است با نگاه نو و انرژی تازه برای احقاق حقوق همه اصناف.»

این خبر را به اشتراک بگذارید