• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100733
+
-

استارتاپی برای حساب‌و‌کتاب راحت‌تر

پرایمر کار پرداخت‌های پیچیده را برای شرکت‌ها و بازرگان‌های بزرگ آسان‌ می‌کند و درصد خطا را کاهش می‌دهد

استارتاپی برای حساب‌و‌کتاب راحت‌تر

استارتاپ primer که یک استارتاپ انگلیسی در حوزه فناوری مالی محسوب می‌شود، خیلی بی‌سروصدا 3میلیون‌و800هزار پوند بودجه خود را افزایش داده است. این شرکت می‌خواهد به بازرگانان در تثبیت پشتوانه‌های پرداختی خود کمک کند و به‌راحتی از روش‌های جدید پرداخت در آینده نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیریت پرداخت
با 3میلیون‌و200هزار پوند سرمایه‌گذاری در دور مرحله کشت ایده، آنها در ژانویه نیز 600هزار پوند در پیش دور این مرحله به‌دست آورده بودند. این استارتاپ مشغول ساخت API پرداختی است تا امیدوارانه به سمت مدیریت همه پرداخت‌ها در اشکال مختلف حرکت کند. هدف آنها ایجاد شفافیت بیشتر در تراکنش‌های بازرگانان است؛ کاری که اکنون به‌نظر بسیار سخت و طاقت‌فرسا به‌نظر می‌رسد.

عهده گرفتن مسئولیت
بازرگانان بزرگ، به‌ویژه آنهایی که در بیش از یک موقعیت جغرافیایی فعالیت دارند از روش‌های پرداختی استفاده می‌کنند که نیاز به تکنیک فنی قابل توجهی دارد و کاربران تجربه کمی برای استفاده از آن دارند. ضمن اینکه عدم‌شفافیت در آن نیز به‌وضوح مشاهده می‌شود. استارتاپ پرایمر می‌خواهد بسیاری از این امور سنگین را به نمایندگی از بازرگانان انجام دهد و اساسا یک بستر پرداخت را ایجاد کند که روش کارش، آگنوستیک است. هدف از این کار، کاهش اصطکاک هنگام اتخاذ روش‌های جدید پرداخت به محض ورود به بازار و ارائه بینش بهتر در موارد مختلف است.

کار پیچیده
پل آنتونی، یکی از مؤسسان استارتاپ که سابقه فعالیت در شرکت پی‌پال را دارد، می‌گوید: «پرداخت‌ها، فوق‌العاده پیچیده هستند. بازرگانان طی چند سال گذشته در مورد آنچه راه‌حل کلی پرداخت‌های‌شان است، دچار سردرگمی شده‌اند و این موضوع باعث شده تا آنها به انواع مختلف ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت (PSP)، روابط بانکی محلی، روش‌های پرداخت اختصاصی و سایر خدمات پرداخت شخص ثالث به‌منظور گسترش به بازارهای جدید و ارائه تجربیات پرداخت در مقابل تقاضای مشتریان خود نیازمند باشند.»

کار سخت‌تر می‌شود
با وجود این پیچیدگی، آنتونی می‌گوید که بازرگانان به‌طور مداوم سعی در بهینه‌سازی هزینه‌ها و کاهش کلاهبرداری و بهبود تجربه کاربر دارند. در عین حال، آنها باید با تغییرات کلان در چشم‌انداز پرداخت‌ها، مانند PSD2 و 3DS 2.0 هم سازگار شوند؛ در نتیجه، این امر برای مقیاس‌های پرداختی بالاتر کار را برای بازرگانان پیچیده‌تر می‌کند، زیرا با تعداد فزاینده‌ای از ادغام‌های فنی «وابسته به‌هم» در سراسر خدمات پرداخت درگیر می‌شوند.
آنتونی در این خصوص می‌­افزاید: «این مشخصا می‌تواند به‌طور مستقیم بر تجربه کاربر در پرداخت تأثیر بگذارد و به‌طور کلی، وضعیت داده‌ها را در اکوسیستم‌های پرداخت فوق‌العاده پیچیده، سخت‌تر کند. اساسا این یک چالش زیرساختی به‌حساب می‌آید.»
او اضافه می­‌کند: «علاوه بر ادغام‌ پرداخت‌های متعدد، بازرگانان همچنین باید موارد ایمنی را رعایت کرده تا از کلاهبرداری جلوگیری شود و البته این کار با یک لایه انتزاعی برای مدیریت معقول ایجاد می‌شود. در اصل گزارش و داده‌های آنها از چندین منبع تهیه شده و مدیریت تیم‌های عملیاتی آنها کار دشواری در پیش دارند. درصورت خرابی PSP، هیچ استراتژی فنی مشخصی وجود ندارد و این یک دردسر می‌تواند باشد.»

سیستم یکپارچه
شرکت پرایمر ادعا می‌کند که با تأمین یکپارچه پرداخت که مدیریت روند پرداخت را شامل می‌شود، نه فقط مشکل PSP، بلکه موضوع کلاهبرداری و گرفتاری‌های دیگر در خدمات شخص ثالث در آینده نیز قابل حل­‌شدن است. استارتاپ پرایمر به‌طور مرکزی، اطلاعات پرداخت را ذخیره و معاملات پردازشی متناوب را یکپارچه می‌کند. آنتونی در این خصوص نیز می‌گوید: «گزارش و تجزیه و تحلیل ما، بازرگانان را قادر می‌سازد تا همه معاملات را در یک مکان مشاهده کنند و ما برای همکاری با تیم‌های دارای بازرگانی آماده هستیم تا نیازهای آنها را برآورده و آنها را از ورود به چندین داشبورد PSP بی‌نیاز کنیم؛ کارهای دشواری که آنها به‌معنای واقعی کلمه هر روز انجام می‌دهند!»

سردرگمی برای پرداخت‌ها
بازرگانان طی چند سال گذشته در مورد آنچه راه‌حل کلی پرداخت‌های‌شان است، دچار سردرگمی شده‌اند و این موضوع باعث شده تا آنها به انواع مختلف ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت (PSP)، روابط بانکی محلی، روش‌های پرداخت اختصاصی و سایر خدمات پرداخت شخص ثالث به‌منظور گسترش به بازارهای جدید و ارائه تجربیات پرداخت در مقابل تقاضای مشتریان خود نیازمند باشند

این خبر را به اشتراک بگذارید