• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100677
+
-

تهران آماده برای روزهای باقیمانده از شب‌های قدر

تهران آماده برای روزهای باقیمانده از شب‌های قدر

پریسا امیرقاسم خانی  _ خبر‌نگار

در روزهای باقیمانده از شب‌های قدر مدیریت شهری با رعایت قانون فاصله‌گذاری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تسهیلات ویژه‌ای برای شهروندان درنظر گرفته است که در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، ضد‌عفونی مراکز و زیارت اهل قبور است که در زیر به آنها
پرداخته ایم.

خدمات‌رسانی رایگان مترو در شب‌های قدر 
تمام خطوط درون‌شهری متروی تهران در شب‌های قدر از ساعت ۲۳ تا ۲:۳۰ بامداد رایگان خدمات رسانی می‌کنند. فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این‌باره گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از شب زنده‌داران تقاضا داریم در هنگام استفاده از مترو حتما از ماسک استفاده کنند؛ در این راستا سرویس‌دهی در خطوط یک، 2، 3، 4، 6 و 7 متروی تهران با فاصله هر 30دقیقه یک قطار انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: متروی تهران در لیالی قدر در خط 5تهران(صادقیه)- گلشهر و بالعکس و ایستگاه‌های پایانه‌های یک، 2، 4، 6 فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) خدمات‌رسانی شبانه ندارد.

آمادگی شهرداری برای ضدعفونی مساجد و تکایا در شب‌های قدر
شهرداری تهران آمادگی خود را از ضدعفونی مساجد و تکایا در لیالی قدر، اعلام کرد. غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در این‌باره گفت: شهرداری تهران برای ضدعفونی مساجد و تکایا به‌منظور پذیرایی از شهروندان در لیالی قدر آمادگی دارد. 
او افزود: به دستور ‎شهردار تهران، شهرداری مناطق ۲۲گانه آمادگی دارند تا مساجد و تکایای بزرگی که منطبق بر پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مبارزه با ‎کرونا، پذیرای مردم عزیز در لیالی قدر و عزای امیرالمومنین(ع) هستند را بنا به درخواست مسئولین برگزاری، ضدعفونی کنند.  
جزئیات برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بهشت زهرا(س)
گلزار شهدای بهشت زهرا(س) از ساعت ۲۳ تا یک بامداد به روی شهروندان باز است. سعید خال ،مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، با اشاره به در پیش بودن مراسم احیای شب‌های قدر گفت: طبق بخشنامه ستاد کرونا، مراسم احیا در گلزار شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. او اظهار کرد: پخش و توزیع هرگونه نذورات و اقلام خوراکی ممنوع است. سعید خال در پایان اظهار کرد: زیارت قبور اموات در این ساعت امکان‌پذیر نیست و شهروندان فقط می‌توانند برای زیارت قبور شهدا حضور یابند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید