• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100674
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W68On
+
-

گذار دوران سخت شهر با نسخه شفابخش شهرداری

رئیس شورای شهر تهران: تصویب بسته محرک اقتصادی حرکت مثبتی است

گذار دوران سخت شهر با نسخه شفابخش شهرداری



بسته محرک اقتصادی در دوران کرونا، نسخه شهرداری تهران برای اقتصاد شهر است.این لایحه که پس از تدوین با چکش‌کاری شورا هم همراه شد، حالا ملاک عمل مدیریت شهری برای جبران کاهش درآمدهای مدیریت شهری در این روزهاست. این مصوبه، عمده‌ترین رویکردش وصول طلب‌های شهرداری از مودیان است، با ارائه تخفیف و مشوق‌های خوش حسابی به کمک مدیریت شهری آمده است. اما اینکه بسته محرک اقتصادی چه تأثیری بر درآمدهای شهرداری دارد، موضوعی است که کارشناسان و مدیران شهری نظرات متفاوتی درباره آن دارند؛ اما غالب نظرهای کارشناسی از شفابخش بودن نسخه موقت شهرداری حکایت دارد.
به گزارش همشهری، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در این خصوص باور دارد که تصویب لایحه محرک اقتصادی در شرایطی که بتواند درآمد شهرداری را برای هزینه‌کرد در امور جاری افزایش دهد، حرکت مثبتی بوده است. او با اشاره به تأثیر تصویب لایحه محرک اقتصادی بر وضعیت درآمد شهرداری تهران در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: «صحبت آقای شهردار و تیم‌ اقتصادی‌شان این بود که با این لایحه امیدوار هستیم فعالیت‌ در شهر مقداری بیشتر شود. ضمن اینکه، این لایحه می‌تواند درآمد شهرداری در حدی که امور رتق و فتق، نگهداری انجام و حقوق‌ها پرداخت شود را افزایش دهد، پس می‌تواند تصویب آن حرکت مثبت باشد.» 
رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران باید در این‌باره گزارش‌هایی را به شورا ارسال کند، اضافه کرد:« البته 15روز طول می‌کشد تا فرمانداری تأیید کند. الان زمان ابلاغ آن برای اجراست؛ بعد از اجرا باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.» هاشمی رفسنجانی درباره اینکه این لایحه چه زمانی در فرمانداری به تصویب می‌رسد، گفت:« معمولا فرمانداری 2هفته وقت دارد تا نظر بدهد؛ فعلا که به شورای شهر تهران نظری نداده‌اند، اما اگر 14روز بگذرد، تصویب‌شده فرض می‌شود.» رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که به‌نظر می‌آید یک مقدار هم این مصوبات در جامعه درست مطرح نمی‌شود، عنوان کرد: «روزنامه‌ها یا صداوسیما به‌طور درستی به این مصوبات نمی‌پردازند؛ به‌ویژه شبکه 5تهران که درست تبیین نمی‌کند و برنامه نمی‌گذارد که مردم متوجه شوند چه اتفاقی افتاده تا براساس آن آمده و فعال شوند. به هر حال رسانه‌ها باید نسبت به مصوبات شورا مقداری حساسیت‌ بیشتری نشان دهند و موارد را باز کنند تا مردم بدانند چه اتفاقی در شهر رخ می‌دهد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید