• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100503
+
-

خبرهای کوتاه

  هدف دیپلماسی شهری، ملت‌ها هستند نه دولت‌ها
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، یکی از ویژگی‌های مثبت دیپلماسی شهری را ارتباط ملت‌ها در سراسر جهان با یکدیگر درصورت دعوای سیاسی دولت‌ها عنوان کرد.
به گزارش همشهری، ‌کمال مرادی، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه در چارچوب مباحث دیپلماسی شهری، نقش و کارکرد شهرها به‌عنوان بازیگران جدید روابط بین‌الملل دارای اهمیت بسیاری است، افزود: در عرصه دیپلماسی شهری هدف ملت‌ها هستند نه دولت‌ها. حتی اگر دولت‌ها با یکدیگر مشکل داشته باشند، اما همواره ملت‌ها می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند که این امر یکی از نقاط مثبت دیپلماسی شهری است.

  اجرای طرح «خیر مؤثر» در ۷۸ ایستگاه متروی تهران و حومه
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در متروی تهران و با هدف حمایت از افراد نیازمند، طرح خیر مؤثر در ۷۸ ایستگاه متروی تهران انجام می‌شود.
به گزارش همشهری، محمدرضا جوادی یگانه در بازدید از غرفه‌های خیر مؤثر در ایستگاه تئاتر شهر واقع در خط ۴ مترو افزود: ایده این طرح توسط اداره کل امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شکل گرفت و با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران اجرا شد. او گفت: با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک در مترو هر چقدر بتوانیم تعداد بیشتری از افراد را ترغیب کنیم تا در این طرح مشارکت کنند موفق‌تر عمل کرده‌ایم. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح با شعار «دو تا بخر، یکی هدیه بده» در حال اجراست، گفت: ماسک‌های عرضه شده در این غرفه‌ها توسط زنان سرپرست خانوار دوخته شده و یکی از اهداف اجرای آن نیز حمایت و ایجاد اشتغال برای این بانوان است و با کمترین سود در اختیار مردم قرار می‌گیرد. جوادی یگانه گفت: با این طرح در این روزها که تعداد زیادی از شهروندان با کاهش درآمد و افزایش مخارج روبه‌رو شده‌اند امیدواریم بتوانیم کمک کرده باشیم تا شهروندانی که نیاز به ماسک دارند از دیوار مهربانی ماسک رایگان دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید