• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100445
+
-

لیگ‌های معتبر اروپایی چه زمانی و با چه مسابقه‌ای شروع می‌شوند؟

بازگشت از کرونا با دربی روهر

لیگ برتر
همزمان با بازگشایی مجموعه‌های تمرینی فوتبال در انگلیس، لیگ برتر امیدوار است بتواند رقابت‌های این لیگ را از تاریخ 19خرداد از سر بگیرد. در تازه‌ترین خبر، وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا- اولیور دودن- اعلام کرد که مشغول همکاری با باشگاه‌هاست تا لیگ برتر بتواند از خرداد‌ماه از سر گرفته شود. البته در این فصل از لیگ برتر انگلیس قهرمانی لیورپول قطعی به‌نظر می‌رسد. قرمزها تا پیش از تعطیلی لیگ برتر به‌دلیل شیوع کرونا با 25 امتیاز اختلاف نسبت به سیتی در صدر بودند و به تنها 2 پیروزی برای قهرمانی نیاز دارند. به هرحال طبق برنامه این فصل لیگ برتر، دوران پس از کرونا با مسابقه واتفورد - لسترسیتی شروع می‌شود.

لالیگا
 در اسپانیا هنوز هیچ تاریخی برای شروع مجدد لالیگا اعلام نشده ولی خاویر آگیره- سرمربی مکزیکی تیم لگانس- می‌گوید از طریق کانال‌های رسمی از تاریخ شروع ادامه این فصل لالیگا اطلاع پیدا کرده. آگیره مدعی است لالیگا از تاریخ 31خرداد آغاز می‌شود. اگر این ادعا تأیید شود، پس فوتبال اسپانیا با مسابقه رئال‌مادرید- ایبار شروع می‌شود. در لالیگا بارسلونا و رئال با اختلافی 2امتیازی رده‌های اول و دوم جدول را در اختیار دارند.


بوندس لیگا
 آلمان نخستین کشور اروپایی است که قرار است از تاریخ 27 اردیبهشت ادامه فصل خود را پشت درهای بسته از سر بگیرد. بوندس‌لیگا شروع دوباره خود را با دربی دورتموند - شالکه (دربی روهر) جشن خواهد گرفت. در جدولی که بایرن مونیخ فعلا صدرنشین آن است و دورتموند و لایپزیش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


سری آ
 چند روز پیش، وینچنزو اسپادافورا -وزیر ورزش ایتالیا- در فیسبوک خود نوشت: «تمرینات تیم‌ها تا پیش از 28 اردیبهشت شروع نمی‌شود. شروع دوباره لیگ؟ فعلا امکان‌پذیر نیست.» بااین حال، با توجه به شروع لیگ‌های معتبر در دیگر کشورهای اروپایی، به‌نظر می‌رسد ایتالیا هم از اواسط خرداد برای ادامه فصل سری آ آماده شود. مهم‌ترین بازی در شروع دوباره سری آ، مسابقه آتالانتا و لاتزیو (تیم‌های چهارم و دوم جدول) است. در پایان هفته 26سری آ (پیش از کرونا) یوونتوس صدرنشین است و لاتزیو با یک امتیاز اختلاف در تعقیب این تیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید