• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100300
+
-

نکته بازی

اسیر در چنگ دولت
از چندی پیش به‌طور غیررسمی شنیده می‌شد وزارت ورزش تا اطلاع ثانوی اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی را به پرسپولیس و استقلال نخواهد داد. حالا ظاهرا این موضوع جنبه رسمی پیدا کرده و علی‌نژاد، معاون وزارتخانه هم آن را تأیید کرده است. صدالبته در این سال‌ها آنقدر بازیکن خارجی افتضاح و دلال چاق‌کن وارد پرسپولیس و استقلال شده‌ که ممکن است این قانون جدید خیلی باعث تحریک حساسیت هواداران نشود، اما خب این کار دقیقا مصداق پاک کردن صورت مسئله است. به جای برخورد سلبی و دستوری، باید نظارت دقیق‌تر بر خریدهای دو باشگاه حاکم شود، وگرنه با این قانون راه بر جذب بازیکنان خوبی مثل بشار، دیاباته و تیام هم بسته خواهد شد. در کل سرخابی‌ها از مالکیت دولتی هیچ بهره‌ای نمی‌برند، غیراز همین قیود و قوانین غیرکارشناسی و دست و پا گیر.

شما که سند خودت را نمی‌توانی نگه داری...
حقوق 15میلیونی احمد سعادتمند به ما مربوط نمی‌شود، اما انصافا باشگاهی که در آن تمام اسناد در معرض علنی شدن قرار دارند، چطور قرار است اداره شود؟ مدیرعاملی که حتی نمی‌تواند از کاغذ مربوط به دستمزد خودش مراقبت کند، چطور می‌تواند مواظب منافع تیم باشد و اخبار و اتفاقات مهم‌تر را مکتوم نگه دارد؟ به‌احتمال زیاد پشت پرده این قبیل افشاگری‌ها ریشه در جنگ قدرت دارد، اما عامل آن هر چه باشد تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند؛ اینکه چنین شرایطی در‌ شأن استقلال نیست. چرا کامران منزوی باید بگوید هر نامه‌ای که امضا می‌کند یک ساعت بعد در رسانه‌هاست؟ صد البته ما از شفافیت استقبال می‌کنیم، اما به شرطی که اطلاعات را باشگاه با میل خودش منتشر کند یا نهادهای نظارتی برای آگاهی مردم این کار را انجام بدهند؛ نه به این شکل دزدکی و آنارشیستی.

تفاوت ما و کره‌ای‌ها
فصل جدید لیگ کره‌جنوبی از روز جمعه آغاز شد و در دیدار افتتاحیه، چونبوک موتورز با یک گل از سد سوون بلووینگز گذشت. این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شد و فصل جدید کی‌لیگ را استارت زد؛ آن هم در شرایطی که ما در ایران هنوز برای به پایان بردن فصل نیمه‌کاره قبلی مردد هستیم! در پایان مسابقه بازیکنان چونبوک که از نخستین پیروزی فصل شادمان بودند، مقابل دوربین‌های تلویزیونی به صف شدند و با نشان دادن یک علامت مشترک، به تقدیر از کادر درمان در کشورشان پرداختند. به هر حال برای فوتبالیست‌ها این یک راه شیک است تا به کمک آن پیام تشکرشان را به پزشکان و پرستاران برسانند. در ایران اما بازیکنان ما کنج امن خانه نشسته‌اند، با کلیدواژه «سلامتی مردم» فقط غر می‌زنند و روی اینستاگرام هم باشگاه را برای دریافت پول تهدید به اعتصاب می‌کنند!

این خبر را به اشتراک بگذارید