• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 21 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100277
+
-

جذب سرمایه هنگفت در بحران کرونا

یک استارتاپ آموزش آنلاین در هندوستان در آستانه جذب سرمایه‌ای قابل‌توجه قرار دارد و بسیاری را در اوضاع بد اقتصاد جهان شگفت‌زده کرده است

جذب سرمایه هنگفت در بحران کرونا

یک استارتـــاپ یادگیری و آموزش در هندوستان که در هفته‌های اخیر شاهد افزایش محبوبیت خود در میان بحران ویروس کروناست، در حال مذاکره است با جذب سرمایه‌ای 400میلیون دلاری ارزش خود را به بیش از 10میلیارد دلار برساند.

پیش به‌سوی پیشرفت
استارتاپ بیجو (Byju) بیش از 9سال است که تاسیس شده و دفتر مرکزی‌اش در بنگلور قرار دارد. وب‌سایت تک‌کرانچ به نقل از منابع معتبر از داخل این استارتاپ، نوشته است که سرمایه‌گذاری جدید به‌وسیله ۲شرکت انجام خواهد شد. ارزش بیجو در ‌ماه ژوئیه سال2019میلادی 8میلیارد دلار بوده است. در آن زمان شرکت سرمایه‌گذاری قطر، بالغ بر 150میلیون دلار به این استارتاپ هندی سرمایه تزریق کرد. 
اگر این معامله انجام بگیرد، بیجو تبدیل به دومین استارتاپ ارزشمند هندوستان خواهد شد. با این حال، مذاکرات هنوز نهایی نشده و شرایط می‌تواند تغییر کند. سخنگویان استارتاپ بیجو و همچنین سرمایه‌گذاران نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند و حرفی بر زبان نمی‌رانند. بیجو که کلاس‌های آنلاین را برای کاربران خود برگزار می‌کند، دارای واحدهای درسی پولی و رایگان است و در پایان هر رشته، گواهی شرکت و قبولی برای کاربر صادر می‌کند.

افزایش ترافیک
به گزارش همشهری، بیجو اعلام کرده که از زمان شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشین شدن بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان با افزایش ترافیک 150درصدی در ‌ماه مارس روبه‌رو بوده است. 
نکته جالب اینجاست که طبق اعلام مقامات رسمی این استارتاپ، بیش از 6میلیون دانش‌آموز و دانشجو به جمع کاربران‌شان در این مدت اضافه شده‌ است. 
سایر استارتاپ‌های حوزه آموزش مانند Unacademy که اخیرا به‌وسیله فیسبوک پشتیبانی می‌شود یا استارتاپ‌های تازه‌کاری مانند
 Sequoia Capital و SKILL-LYNC نیز در هفته‌های اخیر با افزایش قابل‌توجه کاربران روبه‌رو بوده‌اند.

معرفی برترین‌های آموزش آنلاین هند
به بهانه موفقیتی که استارتاپ بیجو در آستانه آن قرار‌دارد، به معرفی چند استارتاپ آموزش آنلاین در هندوستان می‌پردازیم که در زمره برترین‌ها هستند و این روزها هم کار و کاسبی‌شان سکه است.

Cuemath
  سال تاسیس: 2014
  دفتر مرکزی: بنگلور
یادگیری آنلاین ریاضیات از معلمان حرفه‌ای که تجربه و تحصیلات متناسبی دارند، چیزی است که این استارتاپ دنبال می‌کند. آنها برنامه‌های خاصی برای دانش‌آموزان در سطوح ضعیف تا قوی درنظر گرفته‌اند.

Dost Education
  سال تاسیس: 2016
  دفتر مرکزی: دهلی
این استارتاپ به مادران کمک می‌کند تا در آموزش کودک خود مشارکت داشته باشند. این کار با به‌کارگیری برنامه درسی‌ای ساده و کم‌هزینه، تلفن همراه و مبتنی بر صدا از طریق تلفن شکل می‌گیرد.

Embibe
  سال تاسیس: 2016
  دفتر مرکزی: بنگلور
این استارتاپ محیطی مناسب را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان بتوانند برای امتحانات رقابتی در هند مانند پزشکی، مهندسی و ... آماده شوند. هدف از این کار کمک به دانش‌آموزان است که با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها با سیستم امتحان کنار‌بیایند. هنگامی که دانش‌آموز امتحان خود را در سیستم می‌گذارد، نتیجه به جای ارائه یک کارنامه صرف، پرداختن به نقاط‌ضعف، تغییر رفتار
و ... خواهد بود.

Edudharma
  سال تاسیس: 2016
  دفتر مرکزی: کویمباتور
این استارتاپ برنامه آموزشی ندارد، اما کار بسیار بزرگی را در حوزه آموزش انجام می‌دهد. این مؤسسه در تلاش است تا با ایجاد یک بستر بزرگ آنلاین، سازمان‌های مردم‌نهاد، شرکت‌ها، افراد و... را درگیر کرده و مشکلات مالی دانشجویان را حل‌کند و محدودیت‌های ایجاد‌شده به این دلیل را به حداقل برساند.

Edukart
  سال تاسیس: 2011
  دفتر مرکزی: دهلی
این استارتاپ دوره‌های گسترده‌ و طیف وسیعی از رشته‌های مختلف ارائه ‌شده توسط دانشگاه‌های معتبر هندی و بین‌المللی را شامل می‌شود. این به‌خوبی کمک می‌کند تا دانشجویان تخصص و مهارت‌های خود را تقویت کرده و گواهی قبولی در آن را نیز دریافت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید