• یکشنبه 15 مرداد 1402
  • الأحَد 19 محرم 1445
  • 2023 Aug 06

سرپناهی برای همراهان بیماران

همراه‌سرای پناه واقع در خیابان امیرلو در منطقه6 تهران دیروز افتتاح شد
تا همین چند وقت پیش، وقتی گذرتان به خیابان‌های نصرت و قریب در منطقه 6 می‌افتاد، گوشه گوشه معابر در اطراف بیمارستان امام خمینی ره ، چادرهایی علم شده بود و همراهان بیمارانی که نه جایی در این شهر درندشت داشتند و نه پولی در جیبشان باقی مانده بود، در این چادرها اسکان داشتند.
لایحه حجاب به پیچ بهارستان رسید

روز آزمون مجلس انقلابی

لایحه عفاف و حجاب که توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی و تدوین شده، قرار است امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود. به گزارش همشهری، این لایحه در 70ماده و 5فصل تدوین شده و در آن اقداماتی با محوریت خانواده و به‌منظور حفظ و حراست از کیان نهاد مهم خانواده درنظر گرفته شده است.

قوت و ضعف لایحه عفاف و حجاب

لایحه نهایی عفاف وحجاب تغییراتی جدی نسبت به لایحه اولیه قوه قضاییه و نسخه اصلاحی آن در دولت داشته است و حالا منتظر تصمیم نهایی مجلسی‌هاست. دراین رابطه چند نکته به‌عنوان نقاط قوت و ضعف لایحه قابل اشاره است.

تغییرات اساسی لایحه عفاف و حجاب

لایحه عفاف و حجاب که در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، با آنچه در ابتدا از سوی دولت و قوه قضاییه، به‌عنوان لایحه پیشنهادی، به مجلس ارائه شده بود، تفاوت‌های مهمی دارد و دچار تغییرات اساسی شده ‌‌است.

عبور دوباره شاخص بورس از 2میلیون واحد

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته تحت ‌تأثیر رشد چند روزه قیمت دلار با 2درصد افزایش مواجه شد و توانست بار دیگر از مرز 2میلیون واحد عبور کند؛ با این حال شاخص کل هنوز 25درصد با قله تاریخی خود فاصله دارد و به‌طور دقیق مشخص نیست آیا روند نزولی شاخص که از 17اردیبهشت آغاز شده متوقف شده است یا خیر.

رهاسازی قطره‌چکانی حقابه ایران توسط طالبان

سال آبی‌1402-1401 یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و حقابه ایران از افغانستان هنوز ‌کامل محقق نشده است. امسال 1.76درصد از حقابه ایران از رودخانه مرزی هریرود به ایران داده شد. حقابه ایران از رودخانه هیرمند هم به‌طور کامل تامین نشد .

خانه‌‌ات را در جزیره بوموسی بساز

استانداری هرمزگان در قالب نهضت ملی مسکن، به‌دنبال تسهیل سکونت در جزیره بوموسی است و برای تخصیص پلاک‌های زمین 300متری به متقاضیان خانه‌سازی و اسکان در این جزیره چراغ سبز نشان داده است؛ البته معاون وزیر راه و شهرسازی، اقدامات استانداری هرمزگان را پیشنهادهایی عنوان می‌کند که قرار است به تصویب برسد.