03
یکشنبه 15 مرداد 1402
شماره 8847
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شلیک به محبوبیت عمران خان

اصل ماجرا
عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان از سوی پلیس این کشور بازداشت شد. بازداشت نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از آن صورت گرفت که او به 3 سال حبس در پرونده قضایی ناشی از «فروش هدایای دریافتی» دولتی محکوم شد.
ویژه
یکصد نفر از مقامات مسئول ارشد سابق وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی برای بررسی سناریوهای فروپاشی این رژیم نشست اضطراری برگزار کردند.
یک حمله سایبری به سیستم‌های رایانه‌ای بیمارستان‌های آمریکا منجر به مختل شدن خدمات بیمارستانی و سلامت در چندین ایالت این کشور شد.
سفارت عربستان سعودی در لبنان در بیانیه‌ای از شهروندانش خواست به سرعت خاک لبنان را ترک کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق واع، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه ۵‌اوت با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد همزمان با افزایش شدید دمای هوا، برخی گروه‌های تروریستی شکست‌خورده در پی تخریب زیرساخت‌ها و حمله به دکل‌های برق در کشور هستند.

سونامی سرقت خودرو از کانادا تا اروپا

با افزایش هزینه‌های زندگی، نرخ سرقت خودرو از کانادا و آمریکا گرفته تا اروپا به‌طور چشمگیری افزایش یافته است
گزارش
«یک خودرو در هر 6دقیقه»؛ این رقم میانگین سرقت خودرو در کاناداست؛ کشوری که آمارهای جرم و جنایت در آن صعودی است. روزنامه «گلوب‌اند میل» نوشته که نرخ سرقت خودرو در ایالت آنتاریو و کبک 50درصد افزایش یافته است.

شهپاد؛ بازیگر جدید جنگ اوکراین

جنگ در اوکراین در حال گسترش به میادین و حوزه‌های جدید است و آنگونه که بی‌بی‌سی گزارش داده است، وزارت دفاع روسیه حمله اوکراین به پایگاه دریایی خود در نزدیکی بندر «نووروسیسک» با 2شناور هدایت‌پذیر از راه دور یا همان شهپاد را تأیید کرده است.
افزایش خشونت در کره‌جنوبی
افزایش حملات فردی در معابر عمومی کره‌جنوبی باعث تشدید ترس و نگرانی کره‌ای‌ها شده است.
الکسی دانیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین: من با آسیایی‌ها خوب هستم.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
درحالی‌که از حدود 3‌ماه پیش تاکنون، بسیاری از نویسندگان هنری و فیلمنامه نویس در هالیوود آمریکا در اعتصاب کامل کاری به‌سرمی‌برند، هیچ نشانه‌ای از پایان این اعتصابات گسترده و بی‌سابقه دیده نمی‌شود.
کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه: بار دیگر از کودتاچیان نیجر می‌خواهیم محمد بازوم، رئیس‌جمهوری منتخب قانونی این کشور را آزاد کنند.