06
یکشنبه 15 مرداد 1402
شماره 8847
اقتصاد 1
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

متری چند؟

چهره روز
از سال1398 که طرح اقدام ملی مسکن در دولت دوازدهم به راه‌افتاد، هیچ‌گاه اتفاق‌نظری در مورد هزینه تمام‌شده ساخت هر مترمربع زیربنای مسکونی در این طرح شکل نگرفت.
ویژه
خبر: بانک مرکزی پس از تصمیم هفته ‌گذشته‌اش مبنی بر انحلال کانون صرافان ایران، از مدیران 50صرافی گلچین‌شده، دعوت کرده تا فردا به این بانک بروند و در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان صرافی‌های تضامنی و بانکی سراسر کشور حاضر شوند.
در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم. این گفته احمد وحیدی، وزیر کشور 2روز نشده، عملا از اعتبار افتاد و افزایش قیمت نان این بار با عنوان متناسب‌سازی در برخی استان‌ها آغاز شد تا شایعه افزایش قیمت این قوت لایموت به واقعیت بدل شود.
تجارت
صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به‌استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و تجارت چمدانی با 8‌درصد کاهش به رقم ۱۵‌میلیارد و ۹۰۶‌میلیون دلار رسید.

خانه‌‌ات را در جزیره بوموسی بساز

در نهضت ملی مسکن هرمزگان، به ایرانیان متمایل به سکونت در جزیره بوموسی، زمین اعطا می‌شود
گزارش
استانداری هرمزگان در قالب نهضت ملی مسکن، به‌دنبال تسهیل سکونت در جزیره بوموسی است و برای تخصیص پلاک‌های زمین 300متری به متقاضیان خانه‌سازی و اسکان در این جزیره چراغ سبز نشان داده است؛ البته معاون وزیر راه و شهرسازی، اقدامات استانداری هرمزگان را پیشنهادهایی عنوان می‌کند که قرار است به تصویب برسد.

چک اول کسری بودجه پاس شد

در نخستین مرحله از حراج اوراق بدهی دولت 130هزار و 400میلیارد ریال به فروش رفت
بانک مرکزی از پاس شدن نخستین چک جهت جبران کسری بودجه دولت در سال‌جاری خبر داد و اعلام کرد: چک دوم هم به‌زودی روی میز حراج قرار می‌گیرد.
۴۰درصد برق کشور را کولرها مصرف می‌کنند
مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: ۳۲هزار مگاوات از مصرف برق کشور در زمان اوج بار مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهاست که این یعنی از هر ۱۰نیروگاه کشور ۴نیروگاه مشغول تولید برق برای کولر‌ها و وسایل سرمایشی هستند.
مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجباری‌شدن ترمز اضطراری و سیستم هشدار انحراف برای خودرو‌های سنگین گفت: به‌خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده‌ایم که به سراغ جایگزین‌ بروند.
PDF اقتصاد 1
کوتاه اقتصاد 1
فروش متری مسکن که از مدت‌ها قبل به‌منظور کمک به متقاضیان مسکن به‌خصوص متقاضیان خرد مطرح شده بود، سرانجام به مراحل نهایی راه‌اندازی رسیده است .