• چهار شنبه 16 فروردین 1402
  • الأرْبِعَاء 14 رمضان 1444
  • 2023 Apr 05

نقشه راه امنیت ملی و سیاست خارجی

توسعه دیپلماسی اقتصادی، ایجاد امنیت مردم‌پایه، توجه به تقویت قدرت درونی کشور، بهبود روابط با همسایگان و همگرایی در سیاست‌های داخلی و خارجی، مهم‌ترین اولویت‌های اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی و نیز در سخنرانی خود در نخستین روز سال جدید در حرم مطهر رضوی از عبارت و کلید‌واژه «تحول» استفاده کردند و مصادیقی از این تحول را برشمردند.
رهبر معظم انقلاب خطاب به سران قوا و کارگزاران نظام مطرح کردند:

معیشت مردم؛ مهم‌ترین مسئله کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر دیروز سه‌شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، با تأکید بر ضرورت تمرکز همت و اراده همه مسئولان و دستگاه‌ها در همه طول سال برای «مهار تورم و رشد تولید»، به بیان الزامات تحقق شعار سال و چند توصیه مهم اقتصادی دیگر پرداختند .

چند برداشت شیرین از یک دیدار

درباره سخنان رهبرانقلاب در دیدار با مسئولان باید مفصل‌تر نوشت؛ اما چند برداشت اجمالی از این جلسه برایم شیرین بود.

روش جدید خرید طلا و ارز

بانک مرکزی شرایط جدید فروش ارز با کارت ملی را به همراه جزئیات اعلام کرد. در روش جدید به‌جای تحویل اسکناس به متقاضیان ارز دولتی، دلار یا یورو به‌حساب ارزی آنها واریز می‌شود و بعد از 5روز کاری امکان برداشت وجود خواهد داشت.

عیدی بزرگ دولت به بیماران نادر

سرانجام بعد از سالیان زیادی که بیماران نادر و خانواده‌هایشان چشم‌انتظار تصویب و ابلاغ سند ملی بیماری‌های نادر ایران بودند، این سند توسط دولت سیزدهم تصویب و در فروردین‌ماه جاری به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

قله بورس دوباره فتح شد

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته بعد از 30‌ماه توانست بالاترین قله تاریخی خود را که در مرداد‌ماه 1399ثبت شده بود فتح کند و به محدوده 2میلیون و 119هزار واحد برسد.

نابارورها در ایران و جهان

در همشهری آنلاین بخوانید