• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188527
+
-

چند برداشت شیرین از یک دیدار

یادداشت
چند برداشت شیرین از یک دیدار

محسن مهدیان؛  مدیرمسئول

درباره سخنان رهبرانقلاب در دیدار با مسئولان باید مفصل‌تر نوشت؛ اما چند برداشت اجمالی از این جلسه برایم شیرین بود.
یکم. دعوت و حضور چهره‌های مختلف سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب‌هایی که مسئولیتی هم ندارند جالب بود؛ از مسجد جامعی و جهانگیری تا بادامچیان و غیره. بعد هم سخنان رهبری انقلاب این طور شروع شد که این جلسه با حضور مسئولان کشوری مهم و استثنایی است و این حضور متنوع سیاسی موجب نزدیک‌شدن دل‌ها می‌شود.
دوم. بیش از 90درصد زمان جلسه به توصیه‌های اقتصادی گذشت. هم از پیشرفت‌ها گفتند و هم از نقص‌ها. اما ضعف‌ها را صریح  و  بی‌پرده گفتند... و اینکه اگر الزامات مطرح شده رعایت شود مردم در پایان سال احساس آرامش می‌کنند.
سوم. مسئولان را دعوت به همدلی، همکاری و کسب اطلاع از عملکرد یکدیگر کردند و برای بارچندم و با مزاح به تورگردشگری مسئولان برای آشنایی با توفیقات انقلاب اشاره کردند.
چهارم. در میان توصیه‌های اقتصادی بر یک مورد تاکید ویژه داشتند و آن‌هم جلب مشارکت مردم به‌عنوان نسخه قطعی رشد تولید. همچنان اشاره کردند در این رابطه عقب مانده‌ایم.
پنجم. اقتصاد و معیشت را به‌عنوان اولویت اول معرفی کردند و توضیح دادند خیلی وقت‌ها ریشه مشکلات فرهنگی در نقص اقتصادی و کسری معیشت مردم است.  
ششم. از نظم نوین جهانی گفتند که زودتر از پیش‌بینی‌ها به نفع مردم ایران رقم می‌خورد و از بحران امروز آمریکا و اسرائیلی گفتند که زودتر از موعد 25ساله زمین گیر شده و می‌شود... .
هفتم. از اصلاح وضعیت معیشت مردم و کاهش محسوس تورم گفتند و اما مردم را صمیمانه دعوت به صرفه جویی کردند.
هشتم. به نقش ذکر در پیشرفت کشور اشاره کردند و اینکه مسئولان باید قدر این فرصتی که خدا در اختیار آنها قرار داده است در خدمت به خدا بدانند و خدمت به خدا چیزی نیست جز خدمت به خلق.
نهم. از انتخابات پایان سال گفتند و اینکه راهبرد مسئولان باید مشارکت و سلامت و رقابت باشد.
دهم. از حجاب گفتند آن‌هم متفاوت از بسیاری که یا لکنت دربیان حق دارند و یا تحلیل‌های ناقص ارائه می‌کنند.
اولاً مسئله حجاب را با تهاجم به غرب طرح کردند. اینکه اینها با بلایی که بر سر هویت و شخصیت‌های  زن آورده‌اند حق ندارند درباره جایگاه بلند زن ایرانی‌اسلامی سخن بگویند.
دوماً صریح و روشن از حرام شرعی و حرام قانونی گفتند. تاکید کردند این یک اقدام دولتی نیست و قانون است. تعبیر حرام سیاسی داشتند. به سخن دیگر قانون یعنی خواست مردم، نه دولت. قانون یعنی انتخاب و حقوق اکثریت.
سوماً نیز تاکید داشتند همین‌ها که کشف حجاب کردند نیز اهل دین‌اند و اگر آگاه شوند اصلاح می‌کنند.
عبور کنیم؛ اما پس زمینه همه این سخنان یک پدرانه صریح و دلسوزانه بود.
با این نخ تسبیح فرصت کردید مجدد این 10محور را مرور کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید