• پنج شنبه 21 مهر 1401
  • الْخَمِيس 17 ربیع الاول 1444
  • 2022 Oct 13

خیز دانش‌بنیان ایران برای واکسن سرطان

وحید خدامی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده نخستین واکسن کووید-19 ایرانی مبتنی بر پلتفرم mRNA در گفت‌وگو با همشهری از روند تحقیق و توسعه این واکسن و سایر داروها و درمان‌های در حال توسعه با این فناوری گفت
واکسن‌های مبتنی بر پلتفرم آران‌ای پیام‌رسان موسوم به mRNA، در زمان همه‌گیری کووید-19 به جهان معرفی شدند، اما واقعیت این است که سال‌ها پیش از شروع این بیماری، متخصصان زیست‌فناوری در برخی نقاط جهان برای ساخت واکسن‌های سرطان و بیماری‌های مهلک ویروسی ازجمله ایدز بر مبنای این پلتفرم در حال تحقیق و توسعه بوده‌اند.
تحلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از اغتشاشات اخیر در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام

برخورد امنیتی با عوامل دشمن کار فرهنگی با هیجان‌زده‌ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز چهارشنبه در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام، مجمع را به لحاظ حضور افراد نخبه و مجرب و نگاه همه‌جانبه به مسائل کشور و وظایف اساسی که بر عهده آن است، مجموعه‌ای بسیار مهم برای جمهوری اسلامی دانستند.

محکمات تحلیل رهبری از حوادث اخیر

اگر 3سخنرانی رهبر انقلاب در ایام اغتشاشات را مرور کنیم، محکمات تحلیلی ایشان به‌دست می‌آید. این محکمات مبنای تحلیل ایشان در حوادث مشابه است.

گفت‌و‌گوی عقلانی راه برون‌رفت از مشکلات

اطلاق واژه «هیبریدی» به جنگ اخیر دشمن علیه کشور ما تعبیر درستی است چون این اقدامات نه فقط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای بلکه همه آنها در کنار هم است تا به یک وضعیتی مانند وضعیت فعلی رسیده‌ایم.

افزایش 20درصدی حقوق در 1402

رئیس‌جمهوری در فاصله 2ماه مانده تا زمان قانونی تقدیم لایحه بودجه سال 1402، ضوابط مالی تدوین و تهیه بودجه سال آینده را به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی ابلاغ کرد.

وعده ما‎‏؛ جمعه، ساعت 16، میدان ولیعصر عج

فردا 17ربیع‌الاول و میلاد حضرت محمد ص و امام جعفر‌صادق ع است. امسال تقارن این ایام با هفته کودک سبب شده تا متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی در پیش‌بینی برنامه‌های متنوع و برپایی جشن به کودکان هم توجه ویژه‌تری داشته باشند.

بزرگ‌ترین آرزوهای کوچک‌ترین مرد جهان

55کیلومتر دورتر از شهر بوکان، جایی در جنوبی‌ترین نقطه استان آذربایجان‌غربی، روستایی است که ساکنانش می‌دانند کوچک‌ترین مرد ایران همسایه آنهاست.

شتاب در نوسازی خانه‌های فرسوده

هر کودک کار و خیابان ،یک کد یونیک

بر قله آرزوهایم ایستاده‌ام