05
پنج شنبه 21 مهر 1401
شماره 8611
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«لیسار» شگفت‌انگیز

مستند
مستندهای حیات وحش حتی برای مخاطبان گذری که علاقه‌مند جدی مستند هم نیستند جذابند. نظرسنجی‌های تلویزیون هم نشان می‌دهد که مستندهای حیات وحش تماشاگران پروپاقرصی دارد و هر قدر هم سایر برنامه‌های تلویزیون مورد توجه نباشد، مستندهای حیات وحش دیده می‌شوند و معمولا در میان برنامه‌های پرطرفدار تلویزیون قرار دارند.
ویژه
دیوید او.راسل، کارگردان «آمستردام» بعد از این فیلم پرستاره که به‌تازگی اکران شده است، بلافاصله پروژه تازه خود را انتخاب کرد.
فیلم کوتاه
جمعی از فیلمسازان منتخب سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با مهدی آذرپندار، دبیر این جشنواره دیدار کردند.

تداوم روایت ایرانی از زندگی پیامبر ص

مدیر پروژه فیلم «محمد رسول‌الله ص » پاسخ می‌دهد
اواخر دهه ۸۰ بود که خبر رسید مجید مجیدی فیلم زندگی پیامبر اسلام ص را می‌سازد؛ فیلمی با حضور هنرمندان بین‌المللی و برای عرضه در بازارهای جهانی. فیلمی که قرار بود در ۳ قسمت ساخته شود و قسمت اولش هم که اختصاص به دوران کودکی پیامبر اسلام ص داشت، ساخته شد.
تالار هنر بدون اجرا

تالار هنر بدون اجرا

مدیر تالار هنر اعلام کرد با توجه به شرایط فعلی و به جهت ایجاد شرایط مناسب برای حضور مخاطبان کودک و نوجوان آثار این سالن، تالار هنر تا اطلاع ثانوی اجرایی ندارد.
ایناریتو: سینمای مدرن روح ندارد
ایناریتو: سینمای مدرن روح ندارد
«الخاندرو گونزالز ایناریتو»، کارگردان مکزیکی و برنده 2 جایزه اسکار از اولویت دادن سبک در سینمای مدرن به محتوا ابراز تأسف کرد. ایناریتو که این را روزها در لندن به‌سر می‌برد در گفت‌وگویی درباره حرفه سینمایی خود گفت: «به کیفیت کارها اهمیت نمی‌دهم.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
آنجلا لنسبوری، بازیگر سرشناس هالیوودی با سابقه ۷۵سال کار در هالیوود و کسب موفقیت‌های بزرگ در صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون در ۹۶سالگی از دنیا رفت.