• چهار شنبه 16 شهریور 1401
  • الأرْبِعَاء 10 صفر 1444
  • 2022 Sep 07

گشت ارشاد دولت درکمین مدیران

سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور خط قرمزی درمقابله با فساد ندارند
سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه‌ خود با خبرنگاران و در پاسخ به یک سؤال همشهری، بازداشت بازرس ویژه وزیر راه را نمونه عینی تحقق شعار سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری1400 مبنی بر راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران و پیشگیری از مفاسد اقتصادی عنوان کرد.

خطر 11میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه

تردد 11میلیون وسیله نقلیه بدون بیمه شخص ثالث در خیابان‌ها و جاده‌ها، جان و مال شهروندان را تهدید می‌کند. طبق آمار رسمی، در یک بازه زمانی 9ساله تعداد وسایل‌نقلیه بدون بیمه شخص ثالث از 9میلیون و 945هزار دستگاه در سال 1392به 11میلیون و 800هزار و 626دستگاه در سال 1400رسیده است.

حرف مفت

امیدوارم دلخور نشوید. اما واقعا تعبیر دقیقی است؛ گرفتاری جدی عصر شبکه، حرف مفت است. البته این تعبیر را نخستین‌بار هری فرانکفورت، استاد فلسفه اخلاق در سال1985 در یک سخنرانی مطرح کرد و لُب کلامش این بود که حرف مفت امری متفاوت از دروغگویی است.

پذیرایی 6 موکب‌ بنیاد مستضعفان از زائران اربعین

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیاتی از اقدامات بنیاد مستضعفان و خدمت‌‌‌رسانی موکب‌های این بنیاد در ۶ پایانه مرزی کشور را همزمان با اربعین حسینی تشریح کرد.

تأیید نخستین واکسن استنشاقی کرونا

چین لقب نخستین کشور سازنده واکسن استنشاقی کووید-19 را به‌خود اختصاص داد. در واقع واکسن استنشاقی کووید-19 که از ابتدای شروع همه گیری، در محافل علمی مورد بحث بود و محققان زیادی به سراغ توسعه آن رفته بودند، در چین برای تولید چراغ سبز گرفته است.

ساقی‌ها زیر ذره‌بین پلیس مدرسه

با اینکه چند سالی از به صدا در آمدن زنگ خطر مصرف مواد‌مخدر در مدارس از سوی کارشناسان حوزه مبارزه با مواد‌مخدر و فعالان حوزه می‌گذرد اما نه وزارت آموزش و پرورش و نه مدیران مدارس زیر بار این قضیه نرفتند.
زاکانی گزارش عملکرد یک‌ساله شهرداری تهران را در صحن شورا ارائه کرد

اداره شهر بدون یک متر تخلف

یک سال از حضور علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار تهران در طبقه هشتم ساختمان‌26 خیابان بهشت می‌گذرد و به همین دلیل سکاندار پایتخت دیروز به صحن پارلمان شهری آمده بود تا گزارشی از عملکرد یک‌ساله ارائه دهد.

روایت 300 ساله تکیه های تهران

در همشهری آنلاین بخوانید

پویش «نذر اربعین» در میدان امام حسین ع

شلیک آزاد در جهنم خبرنگاران