• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170860
+
-

همه می‌دانند

به نظر می‌رسد توافقات نهایی انجام شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود، هرچند هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده

همه می‌دانند

روز پرماجرای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم بدون انتشار خبر خاصی به پایان رسید. این نخستین جلسه هیأت رئیسه بعد از انتخاب رئیس جدید فدراسیون بود و انتظار می‌رفت که یک انفجار بزرگ خبری ایجاد کند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد. صبح روز سه‌شنبه بسیاری از رسانه‌ها از تغییر احتمالی سرمربی تیم ملی خبر دادند. بعضی رسانه‌ها حتی قدم جلو گذاشته‌اند و جزئیاتی از این قرارداد احتمالی را نیز منتشر کردند. این وسط شایعه‌هایی مثل دستمزد ماهانه 50هزار دلاری کی‌روش برای هدایت تیم ملی نیز منتشر شد که چندان جدی به‌نظر نمی‌رسید. در فوتبال ایران، همه کی‌روش را به خوبی می‌شناسند و واضح است که این مربی با چنین رقم‌هایی به تیم ملی ملحق نمی‌شود. او حتی برای خلق رکورد هدایت ایران در 3 دوره از جام جهانی، حاضر نیست این اعداد و ارقام را بپذیرد و اساسا کلاس کاری و رزومه مربیگری‌اش با این عددها سازگار نیست. خود فدراسیون هم البته این عدد را تأیید نکرده و بعید است که دستمزد کی‌روش در فوتبال ایران در چنین محدوده‌ای باشد. با این حال در مورد تیم ملی یک قطعیت بزرگ وجود دارد. اینکه فدراسیون با کی‌روش تماس گرفته و نظر او را در مورد هدایت تیم ملی جویا شده است. اینکه خود مهدی تاج شخصا این کار را انجام داده و یا این مسئولیت را به یکی از مدیران دیگر فدراسیون سپرده است چندان مهم نیست. اینکه عدد و رقم مطرح شده در صحبت‌های اولیه چقدر بوده نیز اهمیت خاصی ندارد. مهم این است که صحبت‌هایی صورت گرفته و کی‌روش نیز به فوتبال ایران نزدیک شده است. سایه او همین حالا هم ‌روی تیم ملی افتاده و شاید در روزهای آینده خبرهای تازه‌ای در این مورد به گوش برسد. شاید کی‌روش از فدراسیون زمان خواسته تا تصمیم نهایی را در این مورد بگیرد. شاید هم مذاکره‌ها بر سر جزئیات همچنان ادامه دارد. به‌هرحال تا این لحظه هنوز به‌صورت رسمی تغییری روی نیمکت تیم ملی اعمال نشده است.

دراگان اسکوچیچ تا دوشنبه‌شب، همچنان مشغول تماشای دیدارهای لیگ برتر از نزدیک بود. او به دستگردی رفت تا نبرد پرسپولیس و هوادار را از نزدیک تماشا کند. اسکو که به جلسه قبلی هیأت رئیسه فراخوانده شده بود، در این جلسه حضور نداشت. او تا امروز هیچ دیدار رسمی خاصی با رئیس جدید فدراسیون فوتبال نداشته و تنها در مراسم رونمایی از جام جهانی، او را دیده است. جلسه هیأت رئیسه با همه حرف و حدیث‌ها شروع شد و به‌صورت موازی، چند رسانه نام کی‌روش را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی اعلام کردند. ظاهرا رسانه‌های نزدیک به مهدی تاج، از ماجرایی خبر داشتند که هنوز به گوش همه هواداران تیم ملی نرسیده بود. وقتی میرشاد ماجدی به‌عنوان جدی‌ترین مخالف انتصاب مهدی تاج زودتر از همه جلسه را ترک کرد و حاضر به جواب دادن به سوالات خبرنگارها نشد، گمانه‌زنی‌ها در مورد اعلام نام کی‌روش حالت جدی‌تری به‌خودش گرفت. با وجود این احسان اصولی باز هم روبه‌روی دوربین‌ها و میکروفن صحبت روشنی در مورد تیم ملی به زبان نیاورد. سخنگوی فدراسیون فوتبال در یک اظهارنظر عجیب، اعلام کرد که نام کی‌روش حتی در این جلسه مطرح نشده و به هیچ وجه سوژه بحث نبوده است. به‌گفته اصولی، محوریت جلسه هیأت رئیسه مسائل دیگری بوده و گزارش‌هایی نیز درخصوص تیم ملی منتشر شده است. اصولی تأکید داشت که اسکوچیچ همچنان مرد اول نیمکت تیم ملی ایران است. این در حالی است که قرار است جلسه بعدی هیأت رئیسه هفته آینده برگزار شود و زمان برای فوتبال ایران همچنان در حال از دست رفتن است.
خبر‌ها حاکی از این هستند که کارلوس کی‌روش در یک قدمی پیوستن به تیم ملی قرار دارد و حتی ممکن است ظرف روزهای آینده به ایران سفر کند. طبیعی به‌نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون تا نرسیدن به یک توافق کامل با این مربی، ماجرا را رسانه‌ای نکنند. علاوه بر این، ماجرای قرارداد ویلموتس نیز موجب شده است که فشار زیادی برای امضای یک قرارداد خوب در اطراف فدراسیون شکل بگیرد و میزان احتیاط ماجرا نیز کمی بیشتر شود. اگر مهدی تاج تصمیم به جذب کی‌روش بگیرد، بعید است که هیأت رئیسه بتواند نظر او را تغییر بدهد. شاید این تصمیم از همین حالا نیز به شکل رسمی گرفته شده باشد. شمارش معکوس برای ایجاد تغییر در تیم ملی آغاز شده و هر لحظه ممکن است مربی پرتغالی سابق این تیم، جانشین مربی کروات حال حاضر آن شود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید