• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170902
+
-

گشت ارشاد دولت درکمین مدیران

سخنگوی دولت: رئیس‌جمهور خط قرمزی درمقابله با فساد ندارند

دولت
گشت ارشاد دولت درکمین مدیران

سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه‌ خود با خبرنگاران و در پاسخ به یک سؤال همشهری، بازداشت بازرس ویژه وزیر راه را نمونه عینی تحقق شعار سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری1400 مبنی بر راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران و پیشگیری از مفاسد اقتصادی عنوان کرد. 
علی بهادری‌جهرمی در این نشست خبری خاطرنشان کرد پیگیری و کشف این فساد قبل از ورود قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی مانند سازمان اطلاعات سپاه، از درون مجموعه ریاست‌جمهوری آغاز شده است.
او گفت: رئیس‌جمهور پیش از این اعلام کرد که دولت خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بوده است که اولویت خود را به پیشگیری از فساد اختصاص دهد. ما تأکید داریم که مسیر مبارزه با فساد را به‌خود قوه مجریه بیاوریم تا نتیجه مطلوب حاصل شود؛ یعنی جلوگیری از بروز فساد را از خود دولت آغاز کنیم. رئیس‌جمهور هم تأکید کرد که تاکنون بسیاری از اقدامات در این زمینه انجام شده، اما اعلام نشده است. این اقدامات هم از سوی خود نهادهای درون دولت بوده است؛ یعنی هم دفتر بازرسی رئیس‌جمهور و هم وزارت اطلاعات که البته با نهادهای نظارتی خارج از دولت و دولت هم همکاری دارند. دولت همانطور که گفته است اغماضی در زمینه مبارزه با فساد ندارد و آمادگی کامل برای رسیدگی به ابعاد کامل آن در دولت وجود دارد.

رستم قاسمی به کارش ادامه می‌دهد
سخنگوی دولت درباره اینکه آیا دولت با توجه به وضعیت جسمانی و بیماری سخت وزیر راه گزینه دیگری را معرفی می‌کند، گفت: وی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این هفته در وزارت راه و شهرسازی انتصاب جدیدی صورت گرفته است و ما امیدوار هستیم بتوانیم همچنان از وی کمک بگیریم.

40کیلومتر راه‌آهن رشت-آستارا در دست ساخت
سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره چند دستور کار مهم و مورد پرسش خبرنگاران دیگر هم توضیح داد. او درباره وضعیت ساخت راه‌آهن رشت - آستارا گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت فعال کردن مسیرهای تجاری شرق و غرب است و برخی از مسیرهای غیرفعال یا مسیرهایی که چندان مورد استفاده نبودند، فعال شده‌اند. مسیر رشت ـ آستارا ۴۰کیلومترش اجرا شده و بقیه مسیر هم در حال انجام مقدمات برای اجراست.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت آب استان همدان و اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار آن در استان‌های دیگر، گفت: بحران کم‌آبی و خشکسالی جهانی است و تدابیری برای مواجهه با این بحران باید پیش از این صورت می‌گرفت و اقدامات انجام شده تناسبی با بحران‌ها ندارد و پیش‌بینی تنش‌های گسترده وجود داشت. از ابتدای تشکیل دولت، وزارت نیرو برای ۳۰۰نقطه پیش‌بینی تنش آبی داشت. همچنین مجموعه وزارت نیرو هم طرح‌های متوقف شده را تسریع و هم طرح «میانبری» را تدوین کرد. در حوزه همدان نیز طرح میانبری درنظر گرفته شد تا ضرب‌الاجلی تنش آبی را جبران کند تا به‌تدریج طرح‌های بلندمدت‌تری درنظر گرفته شود.

بهره‌برداری کامل از 191طرح سفرهای استانی
بهادری‌جهرمی درباره مصوبات سفرهای استانی هم گفت: یکی از مشکلات دولت در سفرهای استانی پروژه‌های ناقص افتتاح شده در دولت سابق بودند که مورد بهره‌برداری قرار نگرفتند و همچنان نیازمند تامین منابع مالی بودند. اولویت دور نخست سفرهای استانی با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود ‌و دولت در این دور کلنگ‌زنی جدیدی به جز مسکن نداشت. در دور اول سفرهای استانی ۹۱۰توافق با دستگاه‌های اجرایی منعقد شد و از حدود 5هزار و ۳۰طرح دولت در سفرهای استانی ۱۹۱طرح نهایی، ۴۵۷۸طرح در حال اجرا و ۲۵۲طرح هم در دست پیگیری عملیات اجرایی است. او در مورد مذاکرات احیای برجام، پاسخ ایران به طرف آمریکایی و روند مذاکرات گفت: گفت‌وگوهای برجامی ادامه دارد و ما از ابتدا ۴موضوع تضمین‌ها، راستی‌آزمایی‌های عملی، رفع تحریم‌ها به‌صورت پایدار و ادعاهای سیاسی آژانس در مورد پادمان را پیگیری کردیم. بهادری‌جهرمی با اشاره به اینکه ما گفت‌وگوها را هرگز ترک نکرده‌ایم و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد، گفت: طرف مقابل باید از زیاده‌خواهی دست بردارد و تضمین‌ها در مذاکرات باید اطمینان‌بخش باشد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص «آخرین وضعیت واگذاری زمین‌های دولتی به وزارت راه‌وشهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن»، هم گفت: سند ۴۳هکتار زمین تاکنون به نام وزارت راه‌وشهرسازی صادر شده تا برای اجرای نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد. به‌گفته سخنگوی دولت، استانداری‌ها در سراسر کشور زمین‌هایی را به اداره ثبت اسناد برای تغییر مالکیت معرفی می‌کنند که در این راستا حدود ۶۰هکتار زمین دیگر نیز برای صدور اسناد به نام وزارت راه‌وشهرسازی شناسایی شده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان این بخش از توضیحات خود به بیان آماری از مراحل اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: در یک‌سالگی دولت سیزدهم، ساخت یک‌میلیون‌و۳۸۵هزار واحد نهضت ملی مسکن شروع شده و در مراحل اجرای فونداسیون، سفت‌کاری و نازک‌کاری قرار دارد و در عین حال زمین برای ساخت ۲میلیون‌و۷۰۰هزار واحد نهضت ملی مسکن تعیین‌تکلیف شده است. 

مکث
خدمات ویژه دولت به زائران اربعین

سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود قبل از اربعین درباره آخرین اقدامات دولت برای خدمات‌دهی به زائران کربلا گفت: با تلاش‌های وزارت اقتصاد و بانک‌ مرکزی تسهیلات ۵میلیون تومانی برای سرپرست‌های خانوارهای زائر و ۳میلیونی برای دیگر زائران درنظر گرفته شده و این تسهیلات بر خط و بدون‌نیاز به ضامن است و با ضامن قرار دادن یارانه‌ها انجام‌ می‌شود. علی بهادری‌جهرمی درباره خدمات اینترنت به مسافران نیز گفت: برای رفع مشکلات ارتباط، تقویت آنتن‌دهی در مرزها صورت گرفته است و یک بالون از هفته آینده برای ارائه اینترنت رایگان در مرز استقرار می‌یابد. همچنین اینترنت وای‌فای رایگان نیز در برخی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی درنظر گرفته شده تا به زوار خدمات دهد. علی بهادری‌جهرمی توضیح داد: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله‌نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌ تا از طریق این سامانه با هم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند. این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم هم فراهم شده است. همچنین خدمات پزشکی آنلاین برای زوار نیز فراهم خواهد شد. 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید